vchilka.in.ua 1



Березень

Заняття №1


Подивіться, це Я

"Природа і я"
Вихователь пропонує дітям закінчити речення.
1). Коли я торкаюсь чистої, прозорої води, то відчуваю...
2). Ясне тепле сонечко нагадує мені...
3). Море хвилюється і піниться, як...
4). Дощові краплі на склі, наче...
5). Хмарки сьогодні такі ніжні, наче...
6). Я йду босоніж по землі, і мені здається, що мої ноги...
7). Я торкаюсь крапельок роси на квітах і відчуваю, як...
8). Коли я дивлюся на могутнє кремезне дерево, мені здається, ніби...
     Після цього вихователь поділяє дітей на дві групи. Діти першої групи почергово називають лише ту частину речень, яку склали самі. А діти другої групи мають здогадатися, до якого речення на лежить той чи інший вислів. Потім групи міняються місцями.

"Щоб Земля стала чистішою".


     Вихователь пропонує дітям уявити себе мешканцями лісу, моря, річки, озера та ін. Потім просить їх записати усе, що необхідно для нормального і зручного життя у місці їхнього мешкання. Наприклад, якщо діти — жителі лісу, їм необхідні: чисті струмки, відсутність смітників, піклування про хворі дерева, заборона полювання на звірів і птахів та ін.

Потім діти складають загальні списки усіх необхідних умов для нормального і зручного життя в тому чи іншому ареалі природи. Вихователь пропонує дітям подумати, що необхідно робити для того, щоб життя навколо стало кращим. Усі пропозиції дітей заносять до загального екологічного плану.


Заняття №2

Колективна робота "Моя картина світу"

Інструкція: роботу виконують на природі. Дається аркуш ватману, олівці, природний матеріал, що нас оточує. Пропонуємо колективну роботу всієї групи за темою. (Звернути увагу, щоб не рвались гілочки! Як діти насправді поводяться на природі під час процесу роботи.)


Обговорення:

- Чи сподобалось вам просто неба? Що ви виявили нового для себе під час роботи?


Заняття №3

Природнича лабораторія "Чудернацький город"

Чи вмієте ви фантазувати?

Чи хочете мати незвичайні речі в кімнаті,які б нагадували весну,тепле літо?Для цього потрібна ваша фантазія ,умілі руки,грунт,мамині панчохи,дрібні деталі необхідні для з′єднання та живці кімнатних рослин (бегонія, аспарагус, сансів’єра, хлорофітум).

Отже. Починаємо працювати!

Беремо панчоху необхідного кольору сиплемо в неї чисту тирсу або грунт, надаємо форму необхідного овоча чи фрукта. Потім посадимо в круглий "колобок" бегонію і поставимо його в глибоку посудину і будемо поливати, щоб бегонія росла, листя ставало більшим.Ось і вийшов хазяїн роду – Гарбуз.

Прикрасимо його: зробимо оченята, носик, ротик який посміхається і вийде живий персонаж казки. Якщо продовжити фантазувати можна зробити і морквицю – гарбузовeю сестрицю, і ддідуся – цибулину, і смачного ананаса і ріпку і багато інших овочів та фруктів.

Все це в куточку буде виглядати чудернацько,цікаво і казково!


Заняття №4

Подорож до весняного лісу

Вправа “Ми прийшли до лісу»

Вихователь пропонує дітям витягнути картки, на яких зображено різні лісові ситуації, а потім придумати і розпорвісти , як вони вчинять у тому чи іншому випадку.

Орієнтовні ситуації:
1). На лісовій галявині ви зустріли ведмежа.
2). У траві ви побачили зайченя, у якого поранена лапка.
3). На узбіччі лісової стежини ви побачили пташенят, але гнізда, з якого вони випали, поблизу немає.
4). Ви почули у кущах незвичайний шум.
5). У лісі спалахнула пожежа.
6). Під час прогулянки лісом ваш товариш підвернув ногу, і ви маєте повернутися додому по допомогу.

     Потім діти поділяються на дві групи. Вихователь зачитує ситуації, а групи пропонують свої виходи з них. Перемагає група, яка запропонувала найцікавіші ідеї щодо вирішення проблеми.


Бесіда про користь лісу.

Проведення бесід про користь лісу, які тварини живуть в лісі, як себе поводити в лісі. Читання загадок, віршів, оповідання “Чому плакала пташка”.

Заучування весняної пісеньки.

Про правила поведінки в лісі

Вихователь починає обговорення теми, про поведінку дітей в лісі.

Кожна дитина висловлює свою думку.

1. В лісі розмовляти тихо, спокійно.

2. Не ламати гілочок.

3. Прибирати за собою сміття.

4. Не кривдити пташок і звірів.

5. Даремно не рвати квітів.

6. Не руйнувати пташині гнізда.

7. Обережно поводитись з вогнем.