vchilka.in.ua 1


Централізована бібліотечна система Шевченківського району м. Києва

Інформаційний центр «Бібліотека ім. М. Костомарова»

Інформаційно-бібліографічний відділ











Бібліографічний покажчик


Київ

2010



Шановні друзі!

Ви пам’ятаєте свої улюблені іграшки? Не обов’язково вони були найкрасивішими і дорожчими, скоріш за все, потертими і неабияк зношеними, але їх цінність у Ваших очах від цього не зменшувалася. Вони дарували Вам масу приємних вражень, допомагали в скрутні хвилини - коли ви хворіли, або хотіли поділитися з ними своїми переживаннями. Можливо, Ви згадуєте або зберігаєте їх до цього часу. Вони – ниточка, що пов’язує з чарівним світом Дитинства.

Для маленької людини іграшка – щось більше, ніж просто забава. Це найперший справжній друг, який знайомить його з навколишнім світом, а до вибору друзів потрібно відноситися дуже серйозно. Допоможіть дитині знайти друга, який багато що дасть йому і навчить хорошому!

Для батьків і тих, до кого ще летить лелека, пропонуємо бібліографічний покажчик «Подорож в Ігроландію».


Матеріал в списку розташовано наступним чином:


  • За розділами.

  • В межах розділів – за підрозділами.

  • Статті з періодичних видань в алфавіті авторів або назв статей.

Ті позиції, які Вас зацікавили, Ви можете замовити у відділі інформаційно-бібліографічної роботи бібліотеки ім. М.Костомарова і отримати у вигляді


  • першоджерела (на короткий термін),
  • ксерокопії документа.




Добір матеріалу припинено 01.08.2010 р.


Список підготувала Н. Бурсова


З побажаннями та за довідками звертатись


' 443-09-95



Зміст


I.ДИТЯЧА ІГРАШКА ТА ГРА – СПРАВА СЕРЙОЗНА 5

Бібліографія 7

II.ВІД 0 до 3 РОКІВ 8

Авторські ігрові методики: 10

Бібліографія 11

III.ВІД 3 до 6 РОКІВ 14

Бібліографія
16

Додаток 1 20

Магазини дитячих іграшок та ігор в м. Києві 20

Інтернет-магазини
20

Додаток 2 22

Державні санітарні правила і норми безпеки іграшок та ігор для здоров\'я дітей 22




  1. ДИТЯЧА ІГРАШКА ТА ГРА – СПРАВА СЕРЙОЗНА


В розвитку дитини величезна роль надається грі. Для дітей дошкільного віку ігри мають виключне значення: гра для них — навчання, праця, форма виховання. I найголовніше: гра для них — засіб пізнання навколишнього світу.

Дитина живе у суспiльствi, і вже з перших мiсяцiв життя вона прагне спілкування з оточуючими, поступово оволодіває мовою — могучим засобом спілкування. Дитина хоче бути активною в житті дорослих, але це бажання ще не вiдповiдає її можливостям. В грі, наслідуючи дii старших, вона своєрідним шляхом приєднується до навколишнього життя. У дитячі роки гра є основним видом діяльності людини. За її допомогою діти пізнають світ. Без гри дітям жити нудно, нецікаво. В грі діти перевіряють свою силу і спритність, у них виникають бажання фантазувати, відкривати таємниці і прагнути чогось прекрасного.

Гра дарує щохвилинну радість, задовольняє актуальні невідкладні потреби, а ще – спрямована в майбутнє, бо під час гри у дітей формуються чи закріплюються властивості, вміння, здібності, необхідні їм для виконання соціальних, професійних, творчих функцій у майбутньому. І скрізь, де є гра, панує здоров’я, радість дитячого життя.


А. С. Макаренко писав: “Гра має важливе значення в житті дитини… Якою буде дитина в грі, такою вона буде і в праці, коли виросте…»

В грі формується багато особливостей особистості дитини. В грі виробляється спритність, витримка, активність. Гра – це школа спілкування дитини. Гра, як самостійна дитяча діяльність, формується в ході виховання і навчання дитини, вона сприяє освоєнню їм досвіду людської діяльності.

Гра і іграшка невід’ємні один від одного. Іграшка може викликати до життя гру, а гра вимагає для себе нову іграшку. І не випадково в іграх дітей беруть участь не тільки іграшки, куплені в магазині, але і зроблені батьками або самими дітьми. Іграшки можуть бути різноманітними, але всі вони повинні відповідати певним педагогічним і художнім вимогам.

У кожному віці дитині потрібні іграшки, різні з тематики і призначення: сюжетні іграшки (ляльки, фігурки тварин, меблі, посуд); технічні іграшки (транспортні, конструктори); іграшки-знаряддя праці (совочок, молоток, викрутка, щітка); театральні, музичні іграшки, спортивні іграшки.




Народна іграшка належить до унікальних явищ традиційної народної культури українців. Вона є предметом народної гри, засобом виховання та розвитку дитини, об’єктом творчості, реліктом автентичної культури, художнім витвором, національним сувеніром. Народна іграшка є культурною спадщиною народу, подібно до рідної мови, казки та пісні. Застосування народної іграшки у виховній практиці дітей є потужним знаряддям формування в них почуттів любові до Батьківщини, поваги до свого народу, його традицій, сприяє пробудженню фантазії та спонукає до творчості.

Сучасні діти дуже багато спілкуються з телебаченням, відео та комп'ютером. Якщо попереднє покоління було поколінням книг, то сучасне отримує інформацію через відео ряд. На екрані дисплея оживають будь-які фантазії дитини, герої книг і казок. Одна з найважливіших функцій комп'ютерних ігор - навчальна. У цих іграх дитина починає дуже рано розуміти, що предмети на екрані - це не реальні речі, але тільки знаки цих реальних речей. Проте, розвитку навиків реального спілкування комп'ютерні навички можуть грати тільки допоміжну роль.



Бібліографія


  1. Геворкян, Н. Іграшка в житті дитини / Надія Геворкян // Дитячий садок. - 2009. - № 17. - С. 16-17

Функціональність іграшки, відповідність віку, як визначити безпеку іграшки, про роботу та експозиції Державного музею іграшки (Київ, Кловський узвіз, 8, тел.: 253-54-00)


  1. Вовчик-Блакитна, О. О. Дитяча іграшка та гра – справа серйозна / О. О. Вовчик-Блакитна // Обдарована дитина. – 2009. - № 1.- С. 54-59




  1. Игра – дело серьезное // Единственная. – 2008. - № 12. – С. 106-108




  1. Игра и темперамент // Мама. – 2009. - № 5. – С. 44-45




  1. Игрушки разные нужны, игрушки разные важны // Мама. – 2008. - № 2. – С. 12-15

Критерії вибору дитячих іграшок, скільки потрібно дитині іграшок, яка роль в іграх відведена дорослим


  1. Народна іграшка – дорогоцінна спадщина українських дітей // Дитячий садок. – 2008.- № 15. – С. 12-14

Виховне значення, історія, технологія виготовлення народної іграшки


  1. Романченко, Т. Гра / Т. Романченко // Дитячий садок. – 2010. - № 26. – С. 13-16

Значення гри, прийоми дитячої тривожності за допомогою гри


  1. Смерека, М. Игрушки и эмоции / Маричка Смерека // Мир семьи. – 2008. - № 6. – С. 28

Цікава ідея вальдорфської педагогіки, як розуміти іграшку, психогімнастика


  1. Токар, М. Гра в житті дошкільника / М. Токар // Психолог. - 2008. - № 3.- С. 3-6




  1. Шапаренко, В. Осторожно, игрушки! / В. Шапаренко // Мой ребенок. – 2009. - № 6. - С. 56-57

Педіатри та психологи висувають до ігрових аксесуарів багато вимог. Як вибрати маленькому лише якісні і безпечні іграшки, щоб вони стали дитині першим другом



  1. ВІД 0 до 3 РОКІВ

Брязкальце – універсальна іграшка, яка служить дитині протягом першого року життя. Брязкальця сприяють розвитку концентрації уваги, зорового і слухового сприйняття, координації рух.

Іграшки–підвіски, які кріпляться на ліжечко і розвивають його зорову активність. Музична підвіска-карусель розвиває вміння стежити за рухом предметів по кругу, прислухатися до ненав’язливої мелодії.

Є багато різновидів брязкалець:

  • брязкальце–гуркотушка з рельєфними деталями, що вільно переміщаються по кільцю, у вигляді плоских геометричних форм, ключиків, рибок створює при трясінні шумові звуки, а також сприяє формуванню у малюка уміння перебирати руками нанизані предмети, пересуваючи їх по кругу;

  • брязкальця на кільці з рухомими деталями служать для розвитку дотику, самостійних маніпуляцій, розвивають діяльність двома руками і рух пальчиків:

  • брязкальце з намистинами (дерев’яне або пластмасове) сприяє концентрації уваги, розвиткові у малюка навиків дії двома руками, а також розвиває дрібну моторику, підводить до усвідомлення причинно-наслідкових зв’язків, формує цілеспрямовані рухи руки під контролем зору.

  • Латексні брязкальця можуть злегка пахнути ваніллю або полуничкою, дерев’яні - ялівцем або хвоєю. Вони розвивають нюх, але дітям, схильним до алергії, можуть і не підійти.

  • М’які брязкальця, виконані з різного тканинного матеріалу (махрові, в рубчик, шовковисті), стимулюють дотикові відчуття. Вкладаючи поперемінно їх в ручку малюка, дорослий допомагає йому розвивати чутливість долонь.
  • Брязкальця з ручками, розташованими з двох сторін, призначені для того, щоб малюк тримав їх двома руками і розглядав кульки під прозорим ковпаком.


Для того, щоб перші іграшки подобалися крихітці і допомагали йому правильно розвиватися, дорослі при їх покупці повинні звернути увагу на декілька моментів:

  • конструкція іграшки повинна відповідати руці малюка, мати обтічну форму, без гострих виступів і дрібних, неміцно закріплених деталей. Бажано, щоб розміри всіх частин брязкальця були достатньо великі, і дитина не змогла заштовхнути їх в рот;

  • конфігурація іграшок повинна бути найрізноманітнішою: фігурки тварин, геометричні форми з округлими кутами, лялечки, матрьошки;

  • підбирати брязкальця краще з різним шумовим ефектом, з дзвіночками або з бубонцями з перших днів потрібно оточувати малюка іграшками різних кольорів;

  • зупинивши вибір на якій-небудь іграшці, слід прочитати її опис і дізнатися, для якого віку вона призначена.

Великі м’які іграшки з тканини різної фактури, як правило, представлені у вигляді забавних тварин - собачок, пташок, рибок, всередині у яких може знаходитися капсула з горошком. Вони призначені для розвитку дотику і рухової активності дитячих пальчиків.

 Гра повинна бути не тільки розвагою або забавою, але і підштовхувати дитину до знайомства із зовнішнім світом, усім розмаїттям предметів і явищ, навчити дитину думати, логічно міркувати, винаходити і творити.

Набір розвиваючих ігор досить різноманітний, тому всебічно впливає на фізичну і розумову діяльність малюка. Ігри стимулюють раннє дитяче розвиток, сприяють поліпшенню дрібної моторики, координації рухів, тренують мислення, логіку, пам'ять, уяву, творчі здібності, допомагають вивчати кольори, цифри, букви і поповнюють словниковий запас, поліпшують увагу, спостережливість, реакцію, розвивають командний дух і соціальну активність дитини.

Також не варто забувати, що багато педагогів розглядають розвиваючі ігри, як відмінний засіб підготовки дітей до школи.


Спілкування з дитиною: пальчикові ігри, вироби своїми руками, пісеньки, казки, спектаклі в ігровій формі.
Рухливі ігри для немовлят: ігри на колінах, масажі та розтяжки, танці з батьками, командні ігри з однолітками. Розвиваючі іграшки: пірамідки, ігри-шнурівки, конструктори, пазоли, кубики, дощечки, палички, килимки.


Авторські ігрові методики:


  • розвиваючі ігри В. В. Воскобовича (від 2 років)

  • розвиваючі ігри Н. А. Зайцева (від 2 років)

  • розвиваючі ігри Б. П. Нікітіна (від 1 року)

  • розвиваючі ігри Олени Данилової (з 1 місяця)

  • логічні блоки Д’єнеша (від 1,5 років)

  • картки Глена Домана (з 3 місяців)

Бібліографія

  1. Алексеева, Ю. Поговори со мной // Мой ребенок. – 2009. - № 9. – С. 46-48

Як розвивати мову дитини за допомогою захоплюючих емоційних ігор


  1. Анищенко, Е. Путешествие в Игроландию / Екатерина Анищенко // Мир семьи. – 2008. - № 12. – С. 26-28

В які ігри грати з немовлям, коли дитя ще не говорить


  1. Биленчук, Л. Первые игрушки / Лидия Биленчук // Для будущих мам. – 2009. - № 6-7-8. – С. 54-55

Народилася дитина, і хочеться відразу їй купити якомога більше іграшок. Чи необхідно це робити?


  1. Бражко, И. Токсичные игрушки / Ирина Бражко // Мама. – 2008. - № 8. – С. 72-77




  1. Вправні рухи – шлях до геніальності : пальчикові ігри // Дитячий садок. - 2009. - № 18-19. - С. 12

Вплив мануальних (ручних) дій на розвиток мозку і тіла, вправи для долонь, дитячі ігри-забавлянки: «Сорока-ворона», «Ладунки», «Цей пальчик», «Куй-куй, чобіток»


  1. Дидух, Т. Вот так фантазия! : игры для детей 2-3 летнего возраста / Т. Дидух // Твой малыш. – 2009. - № 4. – С. 44-46

Як за допомогою гри виховати не лише фантазерів, а й мрійників


  1. «Друзья» малыша от года до двух // Мама. – 2008. - № 2.- С. 25-28

Каталки, ківшики, пірамідки, ляльки, машинки на мотузочках – необхідні від 1 року до 2


  1. Емелина, Н. Правильные игры / Наталья Емелина // Твой малыш. – 2010. - № 3. – С. 38-39

Щоб гра стала для дитини розвиваючою, батькам треба знати правила вибору потрібної іграшки


  1. Забави для малят, для їхніх мам і тат // Розкажіть онуку. – 2010. - № 6. - С.111-122

З піском дуже цікаво гратися. Малюк із задоволенням будує, ліпить паски, пересипає, ламає споруди, малює ногами по піску, майструє з каміння


  1. Ігри з крупами : дитина пізнає світ // Розкажіть онуку. - 2009.- № 19-20. – С. 123

Ховаймо ручки, порозкладаймо по тарілочках, нагодуймо пташок, пересипаймо крупу


  1. Ігри з мильними бульбашками // Розкажіть онуку. – 2010. – № 2. - С. 139

Як навчитися самостійно видмухувати мильні бульбашки, будувати замок із піни


  1. Ігри з фарбами // Розкажіть онуку. - 2009. - № 23-24. - С.10

Як зробити різнокольорову воду та пригостити ляльок і ведмедиків різними напоями, як змішати фарби і намалювати на мокрому аркуші


  1. Игрушки для малыша от 6 месяцев до 1 года // Мама. – 2008. - № 2. – С. 22-24

За допомогою яких іграшок розвивається пізнавальна активність немовляти від 6 місяців до року



  1. Игрушки для прогулки // Мама. - 2008. - № 2. – С. 36-38

Іграшки та ігри для зимових фантазій, весняних струмків, для веселого літа


  1. Корбут, Н. Здравствуй, дождик! / Наталья Корбут // Твой малыш. – 2008. - № 4. - С. 36.

Ігри у воді та з водою


  1. Лессовая, О. Воздушный шар, лети! / Ольга Лессовая // Мой ребенок. – 2010. - № 6. – С. 58-60

Розваги з надувними кульками забавлять дитину, стануть тренажерами для розвитку дрібної моторики та фантазії у дітей


  1. Молоканова, А. Моя любимая МУЛЬТИняня, играть охота! / Анна Молоканова // Мой ребенок. – 2008. - № 4. – С. 86-87




  1. Начинаем играть // Мама. – 2008. - № 2. – С. 20-21

Іграшки першого року життя – найінтенсивнішого періоду в розвитку людини


  1. Парфенова Т. Игротека для ползунка / Т. Парфенова // Мой ребенок. – 2008. - № 1. – С. 46




  1. Первая игрушка – чудо-погремушка // Мама. – 2008. - № 2. – С. 16-18

Багатофункціональні брязкальця впливають на розумовий, фізичний розвиток дитини та удосконалюють дрібну моторику


  1. Поиграем, кроха : как занять малыша // Мой ребенок. – 2009. - № 2. – С. 44-45

Як забавити немовля, яке тільки вміє, що ручки до ротика брати. Ідеї є!


  1. Потешки для самых маленьких : пальчиковые игры // Мама.- 2010.- № 1.- С. 28-32




  1. Прендецька, І. Вчимося гратися з дітьми від 0 до 1,5 років / Ірина Прендецька // Для дому та сім’ї. – 2008. – № 3. – С. 22-25


  1. Прошутинская, Д. Я люблю свою лошадку… : какие игрушки нужны малышу до 1 года / Дарья Прошутинская // Мой ребенок. – 2010. - № 4. – С. 36-37




  1. Пыльникова, А. Умные игры / Анна Пыльникова //Мой ребенок. – 2009. - № 11. – С. 66-68

Педагоги Нікітіни виховали сімох дітей і створили оригінальну методику раннього розвитку, котра включає в себе загартування та гру в кубики


  1. Развивают пальчики девочки и мальчики : игры для развития мелкой моторики // Мама. - 2008. - № 4. – С. 79-82




  1. Самая популярная грушка // Мама. – 2008. - № 2. – С. 39-40

М’яка іграшка - найпопулярніша та найрозповсюдженіша дитяча іграшка, як же вибрати серед звіриних завалів саме ту потрібну іграшку


  1. Соха, М. Очень высокие отношения : игротека на папиных и маминых коленях / М. Соха // Мой ребенок. – 2008. - № 3. - С. 48-49




  1. Шапаренко, В. Страна пирамид // Мой ребенок. – 2009. - № 4. – С. 32-34

В чому користь «розумної» пірамідки


  1. ВІД 3 до 6 РОКІВ

Необхідно врахувати, що до 4 років у дітей немає розподілу на «дівочі» та «хлопчачі» ігри. Хлопчики й дівчатка мають «програти» в дитинстві всілякі ролі. Так, хлопчикам не зашкодить пограти в ляльки й виявити свою ніжність і турботу, а дівчаткам — у «піратів» і виявити свою ініціативу й активність.

Сюжетно-рольові іграшки та ігри: ляльки, великі м'які іграшки допомагають малюку повніше та яскравіше виявляти емоції, часто є незамінними партнерами в грі. Дуже добре, якщо в дитини є ляльки, що зображують дітей і дорослих. Чим різноманітніші одяг і взуття в ляльок, тим більше й легше дитина зможе засвоїти назви та призначення одягу.


Розвивальний вплив ігор із ляльками на дитину багато в чому залежить від наявності в малюка іграшок, що відображають оточуючий його світ речей: меблів для ляльок, коляски, побутової техніки — холодильник, плита, телевізор, телефон, годинник, посуд і т. ін.

Розігруючи різноманітні сюжети з навколишнього життя, казкові сюжети, дитина «пробує себе» в різних ситуаціях.
Сьогодні виникає спокуса придбати комплект ляльки Барбі з приданим, сімейством і нерухомістю.

Для дітей до 4 років використовують транспортні іграшки великі дерев'яні й пластмасові іграшки: вантажівки, самоскиди, поїзд. Для дітей 4—5 років можна придбати прості невеликі машинки, але вони мають бути різними за призначенням: санітарна, пожежна, машини-фургони — «Хліб», «Молоко», «Бензин» тощо.

Для дітей 6 років найкраще придбати іграшки, різноманітні за принципами дії: прості, механічні, інерційні й електрифіковані.

У загальному розвитку дітей велику роль відіграють рухливі ігри, завдяки чому діти не лише фізично загартовуються. Рухливі ігри – важливий засіб всебічного виховання дітей дошкільного віку.

Правильно підібрані ігри сприяють гармонійному розвитку організму дошкільників. Рухливі ігри фізично розвивають. Рухливі ігри на свіжому повітрі загартовують організм, підвищують витривалість і збільшують опірність до захворюваність. Рухливі ігри задовольняють потребу організму дитини в русі, сприяють збагаченню її рухового досвіду. За допомогою таких ігор у дошкільнят закріплюються та вдосконалюються різноманітні вміння і навички основних рухів (ходьби, бігу, стрибків, рівноваги). Розвиваються такі важливі фізичні якості, як швидкість, спритність, витривалість. Гра допомагає дитині перебороти сором’язливість, невпевненість в собі. У рухливих іграх у дітей виробляються організаційні навички, вміння зважати на обставини.


Бібліографія



  1. Васильєва, С. Заняття «Досліджуємо граючись» : дидактичні ігри // Дитячий садок. - 2010.- № 12. - С. 10-11

Дидактичні ігри допоможуть навчати дітей аналізувати навколишнє середовище, виділяти явища та властивості предметів, групувати їх і складати в моделі


  1. Васильєва, О. В. У країні слухняних пальчиків : нам гра допоможе навчати / О. В. Васильєва // Розкажіть онуку. - 2009. - № 17-18. – С. 137-143

Тематична добірка ігор і вправ з рукою, словесні ігри для пальчиків, вивчення віршиків-потішок, малювання пальчиками


  1. Від 3-х до 6 років : рухливі ігри // Розкажіть онуку. - 2010. - № 1.- С. 107-112

Ігри зі словами, у ванній, рухливі ігри, з крейдою, із дзеркалом, годинником


  1. Влезько, Л. М. Виховуємо здорову дитину : заняття в рухливих іграх / Л. М. Влезько // Розкажіть онуку. - 2009. - № 21-22. – С.105-106

Рухливі ігри взимку, метання сніжинок, вміння дітей ходити по колоді, пролізання під дугу


  1. Вода в іграх на вулиці // Розкажіть онуку. – 2010.- № 6. - С.125

Тепла вода дозволяє зробити дитяче дозвілля Різноманітнішим. До традиційних розваг додаються : розваги в надувному басейні, ігри з надувними кульками з водою, кубиками льоду, бризкання й розмазування


  1. Габрильчук, Н. Прыгалки для компании / Н. Габрильчук // Твой малыш. – 2010. - № 5. – С. 38

«Класики», скакалка, м’яч – гра для 3-річних малюків


  1. Гордиенко, Е. Игры на свежем воздухе / Е. Гордиенко // Для будущих мам. – 2010. - № 3-4-5. – С. 50-53

Ігри, за допомогою яких можна урізноманітнити щоденні прогулянки на свіжому повітрі, розважити дитину і мамій отримати задоволення



  1. Ігри для дітей 3-6 років // Розкажіть онуку. – 2009. - № 21-22. – С. 119-124

Придумати та інсценувати книжку, приготувати Їжу, вчити абетку


  1. Ігри з водою // Дошкільне виховання. - 2009. - № 6. – С. 27

Вода радує, розвиває і загартовує малят, веселі і корисні ігри з нею


  1. Ігри-забави звідусіль : японські піжмурки, англійський квач // Дошкільне виховання. - 2009. - № 6.- С. 27-29

Добірка рухливих ігор різних народів, які збагатять ігровий досвід дошкільнят


  1. Ігри зі світлом і тінями // Розкажіть онуку. - 2010. - № 4.- С. 146




  1. Игры и игрушки для дошкольника // Мама. - 2008. - № 2. – С. 34-35

Режисерські та рольові ігри, ігри-драматизації для дітей 5-6-річного віку

  1. Канафоцька, Л. Я залишився сам удома : інтелектуально-розважальна гра / Леся Канафоцька // Дошкільне виховання. – 2010. - № 1. – С. 2-3

Тема ігор – навчання дітей безпечної поведінки в різноманітних ситуаціях


  1. Каспарова, Ю. Играем с малышом в зимнем лесу / Ю. Каспарова // Мир семьи. – 2008. - № 2. – С. 52-55

В зимовому лісі можна слухати тишу, гратися в сніжки, годувати птахів, малювати на снігу веселку


  1. Каспарова, Ю. Дождливые прогулки / Ю. Каспарова // Мир семьи. – 2009. - № 10. – С. 26-29

В які ігри гратися під дощем


  1. Каспарова, Ю. Дачные забавы / Ю. Каспарова // Мир семьи. – 2008.- № 7-8.- С. 44-48



  1. Колодина, Н. В. Выбираем профессию! // Мой ребенок. – 2009. - № 7 – С. 46


Ігри дитини в учителя, лікаря, або космонавта з часом можуть перерости у справу всього життя


  1. Комплекс ігор та вправ для розвитку творчих здібностей дошкільнят // Психолог. - 2009. - № 2.- С. 4-8




  1. Корбут, Н. Занавес поднимается : игра в театр / Н. Корбут // Твой малыш. - 2008. - № 2. - С. 42-43




  1. Корбут, Пикник для больших и маленьких / Наталья Корбут // Твой малыш.- 2008. - № 5. - С. 92-95

Гра в резинку, вибивання м’яча, струмочок, «рибак и рибки», квач, «море хвилюється – раз…», «вожатий, вожатий», перетягування каната – перевірені ігри для дітей на природі


  1. Ніколаєнко, В. Рухливі ігри з віршованим супроводом / В. Ніколаєнко // Дошкільне виховання. - 2009. - № 7. - С. 23

Веселі рухливі ігри поліпшать фізичний розвиток дітей і моторику

  1. Развивающие игры для дошкольников от 4 до 4,5 лет // Обдарована дитина. - 2008. - № 7. - С. 64-67

Розвиваючі ігри сприяють застосовувати отримані знання на практиці, сприяють фізичному і психічному розвитку дітей



  1. Развивающие ролевые игры с детьми [электронный ресурс] : мультимедийная энциклопедия. – М.: Компания «Бука», 2007. -1 электрон. Опт. Диск (CD-ROM) ; 12 см. – Название с контейнера

Значення ігри в розвитку дитини, особливості психологічного і соціального розвитку через гру, сценарії та приклади розвиваючих ігор, сюжетно-рольові ігри

  1. Умные, сильные, взрослые : игрушки для детей от 3 до 4 лет // Мама. – 2008. - № 2. - С. 31-33





  1. Черненко, Е. Нескучное ожидание : развлечения в очередях / Е. Черненко // Мир семьи. – 2008. – № 7-8. – С. 40-42



Додаток 1

Магазини дитячих іграшок та ігор в м. Києві


Адреса

Телефон

Режим роботи

вул. А. Малишко, 3д
(ст. м.«Дарниця»)

(044)544-13-35

(044)573-39-79
факс: (044)544-04-82

0900 - 2100

вул. Б.Хмельницького 34/33
(ст. м. «Університет»)

(044)288-03-42

факс: (044)234-49-20

0900 - 2100

вул. Червоноармійська, 132
(ст. м. «Либідська»)

(044)529-23-64

факс: (044)529 73 79

0900 - 2100

вул. Басейна, 12/1
(ст. м. «Палац спорту»)

(044)228-47-44

0900 - 2100

вул. Тимошенко, 29
(ст. м. «Мінська»)

(044)426-15-42

0900 - 2100

просп. Г. Сталінграда, 10а
(ст. м. «Мінська»)

(044)581-23-85
факс: (044)581-23-86

0900 - 2100

вул. А. Ахматової, 16а

(044)503-96-03


0900 - 2100

вул. Борщагівська, 154
ТЦ «Материк», (ст. м. «Шулявська»)

Оболонський просп., 1Б
ТЦ «Дрим Таун»


(044)495-34-94



0900 - 2100

просп. Московський,23,

ТЦ «Городок»




0900 - 2100

вул. Дніпровська набережна, ТЦ «Материк на Осокорках»




0900 - 2100

Майдан Незалежності, ТЦ «Глобус»,

відділ «Розумна дитина»

(044)585-11-96

0900 - 2100

просп. Перемоги, універмаг «Україна», відділ «Розумна дитина»

(044)496-17-76

0900 - 2100


Інтернет-магазини



Назва

Інформація для батьків

Інтернет-магазин «Будинок іграшок»



тел.: (044)377-71-33
e-mail: igrashki@toys-house.kiev.ua
Режим роботи: 1000—1800


Розвиваючі іграшки Tiny Love

Мобілі на ліжечка, розвиваючі килимки, іграшки для колясок, автокрісла, іграшки для немовлят: великій вибір


Інтернет-магазин «Бебітой»



Дитячі автокрісла, коляски, кубики Зайцева, дитячі ліжечка, розвиваючі іграшки і багато інших товарів для маляти

Магазин-салон АСМ-студіо та Інтернет-магазин ПАПА КУПИ!

Великий вибір товарів для дітей від світових брендів за кращими цінами в Україні. Корисні статті та інформація для батьків, можливість замовити on-line або придбати в салоні

СОРВАНЕЦ - тільки кращі іграшки

Широкий вибір іграшок і товарів світових брендів з доставкою по всій Україні

Баловун

На цьому сайтi ви знайдете такi бренди: Aqua Doodle, Berchet, BestWay, Bino, Chicco, Faro, Fisher Price, Gulliver, Jilong, Joy Toy, Intex, Kalida, KHW, Kiddieland, Lexibook, Llores, Loko Toys, Marian Plast, Mondo, Ouaps, TinyLove, Pilsan, Playmates, Ses, Simba, Smoby, Startright, Supermag, Quercetti, Winner, Vercor, VikingToys, Unimax, Zoob, Знайка

«Купи Іграшки»

Великий вибір різноманітних іграшок, дитячого транспорту та меблів вітчизняних та закордонних виробників. Допоможемо підібрати іграшки по віку дитини

Магазин дитячих іграшок

«Будинок іграшок»

Іграшки від передових виробників для дівчаток і хлопчиків будь-якого віку: від народження до старшого шкільного віку. Доставка безкоштовна в зручний для Вас час

Інтернет-магазин дитячих товарів «Ігросвіт»





Великий асортимент товарів високої якості від світових брендів Fisher-Price, Tiny Love, Chicco, Mega Blocks, Crayola, Hot Wheels, Zapf Creations, Barbie



Додаток 2


МІНІСТЕРСТВО ОХОРОНИ ЗДОРОВ'Я УКРАЇНИ

ДЕРЖАВНА САНІТАРНО-ЕПІДЕМІОЛОГІЧНА СЛУЖБА УКРАЇНИ

Державні санітарні правила і норми безпеки іграшок та ігор для здоров'я дітей

Постанова Головного державного санітарного

лікаря України 30.12.1998 N 12

(Витяг)

«... 2. Вимоги до сировини та матеріалів

2.1. Для виробництва ігор дозволяється використовувати:

    • сировину і матеріали, допущені МОЗ України;

    • сировину і матеріали, допущені МОЗ України для виробництва товарів, призначених для контакту з харчовими продуктами, які за показниками державної санітарно-гігієнічної експертизи відповідають вимогам якості та безпеки

2.2. Матеріали вторинної переробки (не більше 30% домішок до основного матеріалу) допускаються для виробництва іграшок (ігор) тільки для дітей віком більше як три роки за умови наявності дозволу МОЗ України.

2.3. Сировина і матеріали повинні відповідати гігієнічним вимогам:

  1. в сировині, матеріалах, готових виробах, іграшках та (іграх) вміст вільних незв'язаних хімічних сполук має бути не більше, наведених в Додатку 1;

  2. рівні міграції хімічних сполук в модельні розчини, воду і повітря не повинні перевищувати гігієнічні нормативи, наведені в Додатку 2.

2.4. Натуральні матеріали (хутро, шкіра) дозволяються для виробництва іграшок та ігор для дітей старше 3-х років з обов'язковою попередньою їх дезінфекцією (ОСТ 42-21-2-85, МБ N 28-8/6-80).

2.5. Набивні матеріали перед використанням для виробництва іграшок (ігор) повинні бути продезінфіковані.


2.6. Матеріали для декоративного та захисного покриття іграшок (ігор), за винятком ялинкових прикрас, повинні бути стійкими до дії слини, поту та вологої обробки.

2.7. Деталі іграшок (ігор), що дотикаються до губ дітей, та брязкальця мають бути виготовленими з матеріалів, що не вбирають вологу та легко дезінфікуються.


2.8. Матеріали для виробництва іграшок, ігор повинні зберігатися в умовах, передбачених ТУ, ДСТУ та іншими чинними нормативними документами та виключати їх забруднення.

2.9. Для виробництва іграшок (ігор) не дозволяється використання наступних матеріалів та сировини:


    • полімерні недубльовані плівки, розміром більше 100,0x100,0 мм, товщиною менше 0,038 мм;

    • полімерні недубльовані плівки, які мають на кожній дільниці, розміром 30x30 мм площу отвору менше 1% площі ділянки;

    • деревину з випадаючими сучками та червоточиною;

    • скло для виробництва іграшок (ігор) для дітей у віці до трьох років;

    • скло для виробництва іграшок (ігор) для дітей у віці старше трьох років, за винятком, якщо це не є необхідністю для виконання іграшкою її функцій;

    • неборосілікатне скло для виготовлення скляного посуду, призначеного для нагрівання;

    • набивні матеріали, які містять тверді, або гострі інородні предмети (металева, дерев'яна стружка та ін.);

    • гранульовані набивні матеріали з розміром гранул 3,0 мм і менше, які застосовуються без внутрішньої оболонки, яка не являється зовнішньою оболонкою іграшки;

    • наповнювачі іграшок типу брязкалець, розмір яких збільшується в вологому середовищі більше, ніж на 5%;

    • гума, картон та папір ворсовані для виробництва іграшок для дітей віком до трьох років;

    • целулоїд (нітрат целюлози) або інші легкозапальні матеріали, за винятком застосування цих матеріалів в лакофарбових покриттях;
    • пальні гази та рідини, за винятком пальних рідин, які випускаються в окремих герметичних ємностях максимальною місткістю 15,0 куб.см;


    • брухту;

    • натурального хутра і шкіри - іграшки для дітей до 3-х років;

    • дерев'яної кори, за винятком виробів фольклорного типу;

    • гранули полістиролу для виготовлення штучного снігу та ін.;

    • гранули спіненого полістиролу;

    • кадмієві барвники.




3. Вимоги до іграшок та ігор

3.1. Іграшки та ігри повинні відповідати затвердженому еталону, зразку і "типовому представникові". "Типовий представник" - іграшка (гра), виготовлена по єдиній технології із єдиної партії сировини.

3.2. Іграшки та ігри, призначені для складання, виконання різних ігрових функцій і т.п. повинні мати інструкції, схеми користування, надруковані на упаковці, окремому листі або у вигляді брошури.

3.2.1. Інструкції до ігор повинні бути зрозумілими для дітей тих вікових груп, для яких вони призначені.

3.3. В інструкції (керівництві, схемі по користуванню іграшками, іграми або на споживчій упаковці повинні бути вказані правила та види обробки іграшок (ігор) - (миття, чищення, дезінфекція та їх утилізація в разі потреби).

3.4. Попереджувальний текст про можливість небезпеки іграшок, ігор - наявність дрібних деталей для дітей віком до 3-х років і т.п. - повинен бути надрукований напівжирним шрифтом, розміром не менше 12 кеглів, а слово "попередження" повинно бути виділено прописними буквами.

3.5. Вимоги до іграшок (ігор) відносяться також окремо до кожної деталі, з якою має справу дитина, якщо іграшка (гра) призначена для збирання дитиною.

3.6. Рівень стороннього запаху усіх видів іграшок (ігор) не повинен перевищувати 1 балу, для виробів з гуми (латексу) - 2-х балів, за винятком іграшок (ігор) з гуми (латексу), призначених для дітей віком до 3 років, рівень запаху яких повинен бути також не більше 1 балу.

3.7. З іграшок (ігор) не повинні виділятися летючі та розчинні речовини: мономери, пластифікатори, інгредієнти гуми, каучуку, латексу, продукти їх перетворень, метали, інші хімічні сполуки в кількостях та концентраціях вище допустимого рівня міграцій (ДКМ) або допустимого рівня виділення (ДР).


3.8. Декоративне та захисно-декоративне покриття іграшок та ігор повинно бути стійким до дії слини, поту та вологої обробки з застосуванням нейтрального мила - дитяче, господарче.

3.9. Рівень звуку, що створюється іграшкою (грою), призначеної, для гри в приміщенні, повинен бути не більше 65 дБА (за винятком настроєних музичних іграшок, духових та ударних інструментів):


    • рівень звуку, що створюється іграшкою (грою), призначеною для гри на відкритому повітрі, повинен бути не більше 75 дБА;

    • рівень звуку іграшки (гри), що видає імпульсний шум в якості ігрового моменту (одинокий постріл), повинен бути не більше 95 дБА.

3.10. Рівні статичного напруження електричного поля, електромагнітного поля радіочастот і магнітного поля в іграшках з автономним джерелом живлення (не більше 12В) та живленням з електромережі повинні бути не вище гранично допустимих

3.11. Конструкція, вага, розміри іграшок (ігор) повинні відповідати морфофункціональним особливостям дітей тих вікових груп, для яких вони призначені:

    • від 0 до 1 року - ранній вік;

    • від 1 до 3-х років - ясельний вік;

    • від 3 до 6 років - дошкільний вік;

    • від 7 (6) до 10 років - молодший шкільний вік;

    • від 11 до 14 років - середній шкільний вік.

3.12. Текст в настільно-друкованих іграх повинен бути надрукованим:

    • контрастним до фону кольором;

    • гігієнічним вимогам для фону відповідають кольори - блакитний, зелений, жовто-зелений, жовтий, оранжевий, оранжево-червоний;

    • цифрові та літерні позначення повинні мати чорне забарвлення або чорний рельєф;

    • висота літер тексту в настільно-друкованих іграх повинна бути: для дітей до 10 років - не менше 2,3 мм; для дітей старше 10-ти років - не менше 1,75 мм.»