vchilka.in.ua 1

АСОЦІАЦІЯ “ДИТЯЧА ЕКОЛОГІЧНА




В.Приступа.

***************

Ні за чим шкодувати не треба

В цьому світі тіней все мара

Нам усім тут так сумно і нудно

Бо настала давно вже пора


Час прийшов щоб усім залишати

Світ, що зріс на кістках і крові

І пора нам усім повертатись

В рідне лоно матусі Землі


Та чи візьме вона нас всіх грішних

В свої руки, що стерпли від болю

Й хоч всі біди на когось ми спишем

Все ж самі вибираєм ми долю


Ми ж тортуєм її щохвилини

І сміємось з усіх її мук

Бо серця в нас усіх скам’яніли

І не чує душа його стук


І ми не знаєм далі, що робити

Й у сумнівах крокуєм по коліна

Забувши істину таку просту,

Що совість в нас одна, одна єдина.


В.Приступа

*************

Сон постукав в мої очі

Й відчинити просив двері

Він блукав посеред ночі

В темній і сухі пустелі


Раптом він попав сюди

Світло у вікні побачив

Мабуть він хотів води

Тому я йому пробачив


Я його пустив у хату

За ним двері зачинив

Він пройшов в мою кімнату

Й ледь квартирку прочинив


Пропустив в кімнату зірку

Місяць з неба запросив

Розстелив туман по хаті

Й всіх присісти попросив


Потім квіткою – рукою

Він подушку поправляв

Він знайомий був зі мною,

Але я його не знав.

ОРГАНІЗАЦІЯ “ЛЕГІОНИ ЗЕМЛІ”

12 ГРУДЕНЬ 2005р



В.Приступа

Можливість дайте мені жити

Нічого в світі не боятись

Щоб чисту воду міг я пити

Й зеленим світом милуватись

Можливість дайте природі жити

Щоби ходили звірі у лісах

Щоби побачили ще діти

Живого птаха в небесах

Можливість дайте всім тим жити

Хто після нас прийде на світ

Щоб по росі могли ходити

До ста та більше кріпких літ

Можливість дайте всім їм жити

Не ми ж їм всім дали життя

Навіщо ж кров невинну лити

І відправляти в небуття

Можливість дайте всім нам жити

Хто буде жити й вже живе

Той хто говорить і не вміє говорити

На радість всім нехай живе

В.Приступа

**********

Ми йдем вперед не знаючи зупину

Не зупинити нас вже на дорозі

А ви місіть, товчіть і далі глину

Коли робити іншого не в змозі

Ми йдем вперед і вірим в перемогу

І хто би у білі не кликав нас

Ми прийдем всім на допомогу

Й відвернем болю страшний час

Ми йдем вперед щоб зберегти природу

Щоби співали птахи в небесах

Щоб ви пили лиш тільки чисту воду

І зустрічали звірів по лісах

Ми йдем вперед щоб зберегти все людство

Від всіх нових, грядущих еко бід

Щоб зупинить душі важке банкрутство

Що знищить може увесь світ



АДЕО “ЛЕГІОНИ ЗЕМЛІ”

Початок №10; №11 2005 р.

ПРОБЛЕМА ХАРЧУВАННЯ.ІНША СТОРОНА ПРОБЛЕМИ

Продукти з генетично модифікованими складовими

Дитяче харчування:

Beech Nut jars: Macaroni and Beef; Vegetable and Beef; Corn & Sweet Potato; Country Garden vegetable.


Beech Nut (“Table Time” meals): Turkey Stew; Macaroni & Cheese; Seashells Primavera; Chicken & Stars; Vegetable Stew w/Beef; Spaghetti Rings; Chicken Stew

Nabisco (Phillip Morris): Arrowroot Teething Biscuits

Infant formula Carnation Infant Formulas (Nestle): AISoy; Good Start; Follow-Up; Follow-Up Soy

Enfamil Infant Formulas (Mead Johnson): Enfamil with Iron; Enfamil Low Iron; Enfamil A.R.; Enfamil Nutramigen; Enfamil Lacto Free; Enfamil 22; Enfamil Next step (soy and milk-based varieties); Enfamil Pro-Soy bee

Isomil Infant Formulas (Abbot Labs): Isomil Soy; Isomil Soy for Diarrhea

Similac (Abbot Labs): Similac Lactose Free; Similac with Iron; Similac Low Iron; Similac Alimentum

Цукерки:

Cadbury (Cadbury/Hershey’s): Mounds; Almond Joy; York Peppermint Patty; Dairy Milk; Roast Almond; Fruit & Nut Hershey’s: Kit-Kat; Reese’s Peanut Cups; Mr. Good bar; Special Dark; Milk Chocolate; Kisses; Symphony

Kraft (Kraft/Phillip Morris): Toblerone (всі види)

Mars: M&M (всі види); Snickers; Three Musketeers; Milky Way; Twix

Nestle: Crunch; Milk Chocolate; Chunky; Butterfinger; 100 Grand

Power Bar (Kraft): Oatmeal Raisin; Apple Cinnamon; Peanut Butter; Vanilla Crisp; Chocolate Peanut Butter; Mocha; Banana; Wild Berry; Harvest Bars; Apple Crisp; Blueberry; Chocolate Fudge Brownie; Strawberry; Peanut Butter Chocolate Chip

Напої і десерти:

Carnation (Nestle): Hot Cocoa Mixes; Rich Chocolate; Double Chocolate; Milk Chocolate; Marshmallow Madness; Mini Marshmallow; No Sugar

Hershey’s: Chocolate Syrup; Special Dark Chocolate Syrup; Strawberry Syrup

Nestle: Nesquik; Strawberry Nesquik


Swiss Miss (ConAgra): Hot Cocoa Mixes; Chocolate Sensation; Milk Chocolate; Marshmallow Lovers; Marshmallow Lovers Fat Free; No Sugar Added

Carnation Instant Breakfast Mix (Nestle): Creamy Milk Chocolate; Classic Chocolate; French Vanilla; Strawberry; Cafu Mocha

Coca Cola: Coca Cola; Sprite; Cherry Coke; Barg’s Root Beer; Minute Maid Orange; Minute Maid Grape; Surge; Ultra

PepsiCo: Pepsi; Slice; Wild Cherry Pepsi; Mug Root Beer; Mountain Dew

Cadbury/Schweppes: 7-Up; Dr. Pepper; A & W Root Beer; Sunkist Orange; Schweppes Ginger Ale

Печиво:

Delicious Brands (Parmalat): Animal Crackers; Ginger Snaps; Fig Bars; Oatmeal; Sugar-Free Duplex; Honey Grahams; Cinnamon Grahams; Fat Free Vanilla Wafers; English Toffee Heath Cookies; Butterfinger Cookies; Skippy Peanut Butter Cookies

Famous Amos (Keebler/Flowers Industries): Chocolate Chip; Oatmeal Raisin; Chocolate Sandwich; Peanut Butter Sandwich; Vanilla Sandwich; Oatmeal Macaroon Sandwich

Frookies (Delicious Brands/Parmalat): Peanut Butter Chunk; Chocolate Chip; Double Chocolate; Frookwich Vanilla; Frookwich Chocolate; Frookwich Peanut Butter; Frookwich Lemon; Funky Monkeys Chocolate; Ginger Snaps; Lemon

ЛІСОВИЧОК” №12 ГРУДЕНЬ 2005р.

Wafers

Keebler (Keebler/Flowers Industries): Chips Deluxe; Sandies; E.L. Fudge; Soft Batch Chocolate Chip; Golden Vanilla Wafers; Droxies; Vienna Fingers; Fudge Shoppe Fudge Stripes; Fudge Shoppe Double Fudge &; Caramel; Fudge Shoppe Fudge Stix; Fudge Shoppe Peanut Butter; Fudge Stix; Country Style Oatmeal; Graham Originals; Graham Cinnamon Chisp; Graham Chocolate; Graham Honey Low Fat; Crume Filled Wafers; Chocolate Filled Wafers

Nabisco (Nabisco/Phillip Morris): Oreo (всі види); Chips Ahoy! (всі види); Fig New tons (всі види New tons); Lorna Doone; Nutter Butters; Barnum Animal Crackers; Nilla Wafers; Nilla Chocolate Wafers; Pecans Shortbread; Family Favorites Oatmeal; Famous Wafers; Fudge Covered Mystic Sticks; Honey Maid Graham Crackers; Honey Maid Cinnamon Grahams; Honey Maid Chocolate Grahams; Honey Maid Oatmeal Crunch; Teddy Grahams; Teddy Grahams Cinnamon; Teddy Grahams Chocolate; Teddy Grahams Chocolate Chips; Cafu Cremes Vanilla; Cafu Crume Cappuccino


Pepperidge Farm (Campbell’s): Milano; Mint Milano: Chessmen; Bordeaux; Brussels; Geneva; Chocolate Chip; Lemon Nut; Shortbread; Sugar; Ginger Men; Raspberry Chantilly; Strawberry Verona; Chocolate Mocha Salzburg; Chocolate Chunk Chesapeake; Chocolate Chunk Nantucket; Chocolate Chunk Sausalito; Oatmeal Raisin Soft Baked

Sesame Street (Keebler): Cookie Monster; Chocolate Chip; Chocolate Sandwich; Vanilla Sandwich; Cookie Pals; Honey Grahams; Cinnamon Grahams; Frosted Grahams

Snack Wells (Nabisco/Phillip Morris): Devil’s Food; Golden Devil’s Food; Mint Crume; Coconut Crume; Chocolate Sandwich; Chocolate Chip; Peanut Butter Chip; Double Chocolate Chip

Сокові напої:

Capri Sun juices (Kraft/Phillip Morris): Red Berry; Surfer Cooler; Splash Cooler; Wild Cherry; Strawberry Kiwi; Fruit Punch; Pacific Cooler; Strawberry; Orange; Grape

Fruitopia (Coca Cola): Grape Beyond; Berry Lemonade; Fruit Integration; Kiwiberry Ruckus; Strawberry Passion; Tremendously Tangerine

Fruit Works (PepsiCo): Strawberry Melon; Peach Papaya; Pink Lemonade; Apple Raspberry

Gatorade (Quaker): Lemon Line; Orange; Fruit punch; Fierce Grape; Frost Riptide Rush

Hawaiian Punch (Procter & Gamble): Tropical Fruit; Grape Geyser; Fruit Juicy Red; Strawberry Surfin

Hi-C (Coca Cola): Pink Lemonade; Watermelon Rapids; Boppin’ Berry; Tropical Punch; Smashin’ Wildberry; Blue Cooler; Blue Moon Berry; Orange; Cherry

Kool Aid (Kraft/Phillip Morris): Blastin’ Berry Cherry; Blue moon Berry; Kickin’ Kiwi Lime; Tropical Punch; Wild Berry Tea

Ocean Spray: Cranberry Juice Cocktail; Gran apple; Gran Grape; Gran Raspberry; Cran Strawberry; Gran Mango

Squeeze It (Bette Crocker/General Mills): Rockin’ Red Puncher; Chucklin’ Cherry; Mystery 2000


Sunny Delight (Procter & Gamble): Sunny Delight Original; Sunny Delight With Calcium Citrus; Punch; Sunny Delight California Style; Citrus Punch

Tang juices (Kraft/Phillip Morris): Orange Uproar; Fruit Frenzy; Berry Panic

Tropicana Twisters (PepsiCo): Grape Berry; Apple Raspberry; Cherry Berry; Cranberry Raspberry Strawberry; Pink Grapefruit; Tropical Strawberry; Orange Cranberry; Orange Strawberry Banana

V-8 (Campbells): V8 Tomato Juices (всі види); Strawberry Kiwi; Strawberry Banana; Fruit Medley; Berry Blend; Citrus Blend; Apple Medley; Tropical Blend; Island Blend

АДЕО “ЛЕГІОНИ ЗЕМЛІ”

ЗАДАЧІ І ВПРАВИ ЕКОЛОГІЧНОГО ЗМІСТУ З МАТЕМАТИКИ ДЛЯ УЧНІВ І-ІV класів

1 клас. Вивчення теми «Виділення з групи предметів одного чи кількох предметів, які володіють певними властивостями», варто вчителю завершити проведенням гри «Кінцівка» так: використовуючи попередньо підготовлені малюнки, муляжі, запропонувати учням самостійно утворити словосполучення, використовуючи слова: «круглий», «довгий». Наприклад, по-мідор…(круглий), гарбуз…(круглий), огірок…(довгий), диня …(кругла), апельсин (круглий) і ін. Після цього вчитель ста-вить питання: 1.В які групи можна об’єднати назви цих пред-метів? (Овочі і фрукти); 2. Яка користь від овочів і фруктів?

Іншим видом роботи при проведенні даної теми є відгадуван-ня загадок: Жовтий, круглий, мов би сонце,

Заглядає у віконце. Береже він про запас

Море сім’ячка для нас. (Соняшник)

Дивний звірок,

Круглий, мов клубок. Голки стирчать,

Спробуй узять! Хто це? (Їжак)

Зелений, а не дуб, круглий, а не місяць,

З хвостиком, а не миша. (Кавун)

Вдень спочиваю. Маю круглі очі,

Що бачать серед ночі. Хто мене пізнав?

Прошу, щоб сказав. (Сова)

Довгий, зелений, добрий солоний.


Добрий і сирий. Хто він такий? (Огірок)

Довгі вуха, куций хвіст. Невеличкий сам на зріст,

На городі побував. Там капусту пожував.

Довгі лапки: скік та скік. Ми погнались, а він втік. (Заєць)

Влітку сіренький, а взимку біленький,

Довгі вуха має, швидко в лісі стрибає. (Заєць)

Довгі ноги, довгий ніс. Прилетів – обід приніс:

Смачних жабеняток для своїх маляток. (Журавель)

Довгий ніс, багато п’ятен,

Ну, звичайно, це є … (Дятел)

Ні рак, ні риба, ні звір, ні птиця.

Голос тоненький, а ніс довгенький,

Хто його уб’є, той свою кров проллє. (Комар)

Ніс довгий, голос тонкий,

Летить – кричить, сяде – мовчить. (Комар)

В процесі відгадування загадок діти виконують завдання: 1. Знайдіть у тексті загадки поняття, що вивчаємо; 2. Яка корис-ть тварин (рослин) для людини?; 3. Які серед згаданих тварин шкідливі? Які потребують охорони?

В ході вивчення змісту понять спереду, позаду, під, над слід використати загадку: Назад вилиця, спереду шильце, спереду чорне суконце, під сподом рушничок. (Ластівка). Вчитель запитує, що діти знають про цих птахів. – Ластівки їдять ко-мах, яких ловлять в повітрі: мух, комарів, літаючих жучків, в тому числі довгоносиків, листоїдів, а також метеликів, літні форми попелиць. Щоб перевірити, чи кожен учень зрозумів зміст понять під і над, доцільно виконати завдання на перфо-картах (мал.1). На малюнку обвести зеленим кільцем гриб, який росте під ялинкою, червоним пташку, яка на пеньку, си-нім пташку, яка над пеньком. При вивчені теми «Розуміння змісту слів: кожний, всі, крім, решта», доцільно використати ілюстрації до казки К.І.Чуковського «Айболить» (мал.2) і зап-ропонувати дітям дати відповіді на запитання: 1. Розгляньте малюнок і розкажіть, хто прийшов до лікаря Айболита. Як можна назвати їх одним словом?; 2. Покажіть і назвіть всіх звірів з хворими лапами; 3. Назвіть всіх звірів з хворими зуба-ми; 4. Що болить у решти звірів?; 5. Що, крім зубів, болить у вовка і ведмедя?


Після бесіди доцільно провести виховну роботу такого змісту. Дуже часто діти хворіють через те, що самі не бережуться: не миють руки перед їдою, багато їдять цукерок, від чого зуби псуються; розігрівшись п’ють холодну воду, роздягненими вибігають на вулицю. Щоб менше хворіти, потрібно загар то-вувати свій організм. Вранці слід робити зарядку і розтирати тіло мокрим рушником, чистити зуби. Влітку – купатися, за-горяти, їздити на велосипеді, на човні, взимку – ходити на ли-

ЛІСОВИЧОК” №12 ГРУДЕНЬ 2005р.

жах і бігати на ковзанах. Дуже часто діти, граючись, знаходь-ть небезпечні речі, або самі виготовляють їх, а під час випро-бування калічать руки, очі, обличчя. Потрібно бути завжди уважним і берегти своє здоров’я. Під час підсумку уроку, на якому вводилось поняття «кожний», «всі», доцільно викорис-тати загадку: Всі в блакитнім піджачку. В рожевій сорочці,

В нас зимою по садку. Гуляють, як гості. (Снігурі)

Вчитель вивішує картину, де зображені снігурі та інші птахи і запитує: 1. Чи всі птахи на картині є снігурами?; 2. Чи всі сні-гурі в рожевих сорочках?; 3. Які ще птахи взимку можна по-бачити в саду?; 4. Яку користь приносять птахи?; 5. Чому прилітають взимку до осель?; 6. Чим ви допоможете взимку птахам?

Після проведеної бесіди вчитель пояснює, які годівниці можу-ть виготовити наймолодші школярі. Годівниці можуть бути найрізноманітніші. Птахам годиться і простий, відкритий сто-лик з бортиками, прикріплений до дерева чи підвіконня, й стовпчик з пляшкою, звідки на дошку висипається зерно. Шийка пляшки не повинна досягати столика. Між шийкою пляшки і столиком повинні проходити два пальці і зерно само висипатиметься на дошку, як з авто годівниці на тваринниць-ких фермах. Щоб пляшка не блищала, лякаючи і віднаджуючи птахів, її зовні змащують клеєм і посипають шматочками ко-ри. Учитель також зосереджує увагу учнів на тому, з якою ме-тою потрібно виготовляти і розвішувати годівниці та підгоди-вувати птахів узимку. Для більш ефективного засвоєння поня-ть кожний, всі можна використати ще ряд інших загадок:


Невидимка ходить в гаї,

Всі дерева роздягає. (Осінь)

Більше за всіх кричить,

А найменше робить (Півень)

Велика є в мене сімейка, як весна прийде,

Вся в поле піде. (Бджоли)

Всю ніч літає, мишей шукає,

А стане видно, спати ляже у дупло. (Сова)

Я труд поважаю. Все літо літаю.У полі, до гаю. Збираю медок

Із різних квіток. Кого не злюблю.Того жалом колю. (Бджола)

Для перевірки засвоєння понять «всі», «крім» вчитель пропо-нує завдання. Для цього він завчасно приготувався: виготовив макет лісу, муляжі їстівних і отруйних грибів, картонний ніж. На уроці він звертається до дітей: 1. Потрібно піти в ліс, діти, і зрізати всі їстівні гриби. Що обов’язково треба мати? (Ножа) Чому? (Щоб не пошкодити під-темну частину гриба); 2. Учи-тель викликає учня, дає йому ножа, корзинку; учень зрізає їстівні гриби, клас дає оцінку виконаної роботи; 3. Які гриби, крім їстівних, ще ростуть у лісі? (Отруйні); 4. Зверніть увагу, діти, які вони на вигляд.

Учитель проводить бесіду про можливість отруєння цими грибами та з’ясовує ознаки, які відрізняють їх від їстівних. При закріпленні цієї теми, можна провести бесіду такого пла-ну:1. Погляньте, діти, на підвіконня чи картину (мал.3). Чи всі вазони цвітуть?; 2. Яким кольором цвіте кактус, що знаходи-ться на підвіконні (картині)?; 3. Крім кактуса, які вазони ще цвітуть червоним кольором?

Учитель проводить бесіду про користь вазонів у приміщенні, зокрема в класі вдома. Кімнатні рослини збагачують примі-щення киснем, який дуже необхідний для нашого організ-му, а вбирають вуглекислий газ, який ми видихаємо. Тому вдома, в кого нема кімнатних рослин, всі повинні посадити і дбайливо доглядати за ними. Поливати краще водою кімнат-ної температури, час від часу підживлювати. Іншим видом ро-боти є робота на картках. Вчитель роздає картки, обтягнуті целофановою плівкою (мал. 4) і ставить перед учнями завдан-ня: «Провести зелене кільце таким чином, щоб всі синички і рибки знаходились у середині кільця, а метелик – поза кіль-цем». Синиці захищають від шкідників ліси і сади. Підрахова-но, що кожна пара синичок може врятувати від шкідників 40 дерев. Але взимку дерева вкриті снігом та інеєм. Шкідники поховались глибше під кору, важко добувати їх, тому синиці переходять на інші корми: поїдають насіння берези, бузини, кропиви. Велика синиця полюбляє сало, вживає м’ясо. В цю


АДЕО “ЛЕГІОНИ ЗЕМЛІ”

пору кожен учень повинен піклуватися про голодних пташок, що з’являються біля житла. Ввівши поняття зверху, знизу, злі-ва, між, справа, поза, у середині можна на уроках розглянути ряд вправ (1-4), зміст яких сприятиме закріпленню даних по-нять, а також екологічному вихованню учнів 1 класу.

1)Подивіться на мал. 5 і скажіть, яким одним словом можна назвати предмети, зображені у верхньому рядку: 1. Що зобра-жено в нижньому рядку?; 2. Середньому?

Синій дзвіночок обведено зеленим кільцем. Кожний предмет фіолетового кольору обведіть жовтим кільцем. Умовні позна-чення: синій колір; фіолетовий колір; червоний колір; жовтий колір. Малюнки роздаються кожному учневі. Для багаторазо-вого користування їх слід виготовляти із цупкого паперу, ана-логічно до перфокартою (навколо кожного предмету зробити проріз, щоб з одного боку такої карточки можна було заправ-ляти чисті листочки і виймати використані). Можна обтягну-ти кожний малюнок, щоб діти користувалися фломастерами. Питання для бесіди: 1. Яка лікарська рослина зображена на малюнку?; 2. Які ще весняні квіти є лікарськими? (первоцвіт весняний, конвалія, мати-й-мачуха…)Далі вчителеві потрібно пояснити дітям, як з ними поводитись.

2)Козуля намалювала зверху листок, а їжачок – знизу яблуко. Намалюйте зверху квіточку, а знизу грибочок на цьому ж ма-люнку. Питання для бесіди: 1. Де живуть козулі?; 2. Чим діти можуть допомогти їм взимку?; 3. Чим корисний їжачок? (Діти виконують завдання на перфокартах (мал. 6) контурною лі-нією показано проріз, якому вони повинні зробити малюнок).

3)Звертаючи увагу на мал. 7, вчитель запитує: 1. Хто сидить поряд із Зайцем?; 2. А крокодилом Геною?; 3. Хто знаходить-ся між Чебурашкою і Зайцем?; 4. Карлсоном і Вовком?; 5. Крокодилом Геною і Карлсоном?

Для закріплення поняття «всі» і кольорів можна ще запитати: 1. Назвати всіх, в кого кофти зелені, в кого штанці не червоні; 2. Чим цінні всі крокодили? (Цих тварин лишилося мало, то вони потребують охорони)


4)Завдання діти виконують на перфокартах. Домалювати кар-тину так (мал. 8), щоб у хлопчика у лівій руці було відро, в правій – лопатка. Вчитель запитує: - Для чого нам потрібно садити дерева?


ЛІСОВИЧОК” №12 ГРУДЕНЬ 2005р.


АДЕО “ЛЕГІОНИ ЗЕМЛІ”

СПИСОК НОРМАТИВНО-ПРАВОВИХ АКТІВ

Екологічні права громадян:

Про затвердження Положення про загальні збори громадян за місцем проживання в Україні. Постанова Верховної Ради України від 17 грудня 1993 року № 3748 – ХІІ // Відомості Верховної Ради України. – 1994. - № 6. – Ст. 30.

Про молодіжні та дитячі громадські організації. Закон України від 1 грудня 1998 року // Відомості Верховної Ради України. – 1999. - №1. – Ст. 2.

Управління в сфері екології:

Про систему центральних органів виконавчої влади. Указ Президента України від 15 грудня 1999 року № 1572/99//Офіційний вісник України.–1999.-№50.–Ст.8

Екологічна безпека:

Про цивільну відповідальність за ядерну шкоду та її фінансове забезпечення. Закон України від 13 грудня 2001р.//Офіційний вісник України.–2002.-№2.–Ст.46

Економіко – правовий механізм охорони довкілля та природокористування:

Про затвердження Порядку розроблення та затвердження нормативів граничнодопустимих викидів забруднюючих речовин із стаціонарних джерел. Постанова Кабінету Міністрів України від 28 грудня 2001 року № 1780 // Офіційний вісник України. – 2002 . - №1. – Ст. 9.

Про затвердження Положення про регіональні кадастри природних ресурсів. Постанова кабінету міністрів України від 28 грудня 2001 року №1781 // Офіційний вісник України. – 2002. - № 1. – Ст. 9.

Про затвердження Методики розрахунків відшкодування збитків, заподіяних державі внаслідок порушення правил охорони водних ресурсів на землях водного фонду, пошкодження водогосподар-ських споруд і пристроїв, порушення правил їх експлуатації. Наказ Державного комітету України по водному господарству від 29 грудня 2001 р. №290//Офіційний вісник України.–2002.-№3.–Ст.151


Відповідальність за екологічні правопорушення:

Кодекс України про адміністративні правопорушення від 7 грудня 1984 року із змінами та доповненнями // Відомості Верховної Ради УРСР. – 1984. – Додаток до № 51. – Ст. 1122.

Кодекс законів про працю України від 10 грудня 1971 року зі змінами і доповненнями // Відомості Верховної Ради УРСР. – 1971. - № 50. – Ст. 375.

Охорона та використання земель:

Про невідкладні заходи щодо прискорення реформування аграрного сектора економіки. Указ Президента України від 3 грудня 1999 року // Офіційний вісник України. – 1999. - № 49. – Ст. 2400.

Про приватизацію автозаправних станцій, що реалізують паливно – мастильні матеріали виключно населенню. Указ Президента України від 29 грудня 1993р. №612/93//Урядовий кур’єр.–1994.–4 січня.-№3

Охорона та використання надр:

Про затвердження переліку корисних копалин загальнодержавного та місцевого значення. Постанова Кабінету Міністрів України від 12 грудня 1994 року № 827// ЗП України. – 1995. - № 2. – Ст. 42.

Охорона та використання вод:

ЛІСОВИЧОК” №12 ГРУДЕНЬ 2005р.

Про правовий режим зон санітарної охорони водних об’єктів. Постанова Кабінету Міністрів України від 18 грудня 1998 року № 2024 // Офіційний вісник України. – 1998. - № 51. – Ст. 1890.

Охорона та використання лісів та нелісової рослинності:

Про такси для обчислення розміру шкоди, заподіяної лісовому господарству. Постанова Кабінету Міністрів України від 5 грудня 1996 року № 1464 // ЗП України. – 1996. - № 20. – Ст. 577.

Охоронна тваринного світу:

Про тваринний світ. Закон України від 13 грудня 2001 р.//Офіційний вісник України.–2002.-№2.–Ст.47

Об’єкти природно – заповідного фонду:

Про затвердження переліку платних послуг, які можуть надаватися бюджетним установам природно – заповідного фонду. Постанова Кабінету Міністрів України від 28 грудня 2000 року № 1913 // Офіційний вісник України. – 2001. - № 1. – Ст. 25.


Охорона атмосферного повітря:

Про затвердження Порядку ведення державного обліку в галузі охорони атмосферного повітря. Постанова Кабінету Міністрів України від 13 грудня 2001 року № 1655 // Офіційний вісник України. – 2002. - № 51. – Ст. 2276.

Процесуальні питання:

Кримінально – процесуальний кодекс України. Закон України від 28 грудня 1960 року з наступними змінами і доповненнями // Відомості Верховної Ради УРСР. – 1961. - № 2. – Ст. 15.

Про адвокатуру. Закон України від 19 грудня 1993 року // Відомості Верховної Ради України. – 1993. - № 9. – Ст. 62.

Інструкція про проведення виконавчих дій. Наказ Міністерства юстиції України від 15 грудня 1999 року №74/5 // Офіційний вісник України. – 1999. - № 51. – Ст. 2563.

Рішення Конституційного Суду України по справі за конституційним зверненням громадян Проценко Раїси Миколаївни, Ярошенко Поліни Петрівни та інших громадян щодо офіційного тлумачення статей 55, 64, 124 Конституції України (справа за зверненнями жителів міста Жовті Води) від 25 грудня 1997р.//Офіційний вісник України.–1998.-№1.– Ст. 25




АДЕО “ЛЕГІОНИ ЗЕМЛІ”

Щ.Щ.Щ.Щ.Щ.Щ. АБЕТКА Щ.Щ.Щ.Щ.Щ.Щ.

Щука – чудовий мисливець. Причаївшись у густих водоростях, вона чекає слушного моменту, а потім кидається вперед і хапає здобич. У витягнутих щелепах щуки багато гострих зубів, зуби ростуть навіть на піднебінні, так що в жертви немає жодного шансу вирватися. Здобич щуки – жаби, водяні полівки, каченята й водяні курочки.

Щитомордник. Агресивного отруйного водяного щитомордника називають мокасиновою змією або «бавовняним ротом». Він належить до родини ямкоголових змій. Щитомордник полює вночі, нападаючи на жаб, саламандр, інших змій, риб, птахів і дрібних ссавців. За допомогою теплових сенсорів, розташованих у заглибинах на голові, він знаходить здобич і кусає її отруйними зубами.


Ь.Ь.Ь.Ь.Ь.Ь. АБЕТКА Ь.Ь.Ь.Ь.Ь.Ь.

Хто з абетку вас вивчав,

Різні букви зустрічав.

Кожна з них від А до Я,

Промовля своє ім’я.

Лиш одна із них німа.

Здогадався, певно всяк!

Звуть цю букву……..(М’який знак)

*******

Хто це любить морквину?

Хто це хрумтить капустину?

Хто це білий, наче сіль?

Ні, не заєць, зветься………….(Кріль)

*********

Що та як –м’який знак? –

Не второпає будяк.

- Глянь, газель відповідає:

- М’якіше м’якшого немає.

*********

Дзьобнув хлібця горобець,

Дзьоб обтер об стовбурець.

Потім крихти позбирав,

По бруківці пострибав.

Ю.Ю.Ю.Ю.Ю.Ю. АБЕТКА Ю.Ю.Ю.Ю.Ю.Ю.

Юрок – і спритний, і швидкий,

Ти не гукай йому «Зажди!»,

Бо він весняної пори

Звільняє двір від мошкари

********

Юрок малий не слухав мами –

Юрив поміж очеретами.

Юрок малий попався в сільця,

Юннати лікували крильця.

********

Гарний настрій у верблюда –

Їсть банани від на блюді.

Щедрої цієї днини

У верблюда іменини.

*********

Віслюк – витривалий, працює багато.

Улюблена страва – боби та салати.

Лише чисту воду Віслюк буде пити.

Він теж, як і люди, не хоче хворіти!

*********

- Юро! Юро! Озирнися!

- В’юн на вудочку зловився!

Поки Юра позіхав,

ЛІСОВИЧОК” №12 ГРУДЕНЬ 2005р.

В’юн з гачка у воду впав.

І поплив собі, поплив…

Юра юшки не зварив.

Юро! Юро! Не журись –

В’юн ще зловиться колись.


Я.Я.Я.Я.Я.Я. АБЕТКА Я.Я.Я.Я.Я.Я.

Ягуар – найкрупніший та наймогутніший представник кошачих Американського континенту. Він зустрічається у горах і рівнинних тропічних лісах, у заболочених джунглях і на відкритих просторах-пампасах. У далекому минулому аборигени – індіанці поклонялися ягуару, як божеству. Вони створювали кам’яних богів-ідолів, які мали вигляд напівлюдини – напівягуара . довжина тіла ягуара досягає 2 м, маса – 140-180 кг. Зовні ягуар схожий на леопарда. Цей хижак тримається одиноко. Живиться як дрібними гризунами, так і крупними тваринами. Він може отримати перемогу навіть над південноамериканським крокодилом. Іноді ягуар ласує черепахами, яких з легкістю витягує з панцира за допомогою міцних кігтистих лап. Не гребує він і черепашиними яйцями. Хижак чудово лазить по деревах і плаває, тому з легкістю знаходить собі їжу як у воді, так і на суші. Ягуар дуже швидко бігає, але, як і більшість кошачих, він швидко втомлюється. Крім того, він чудово стрибає. Нерідко ягуара можна спостерігати біля ріки, де він ловить рибу або підстерігає тварин, які прийшли на водолій. У самок народжується 2-4 малят, яких вона годує протягом одного року, але тримаються вони біля матері ще два роки. За цей період самка привчає малюків до самостійного виживання у дикому середовищі. Ягуари живуть протягом 25 років.

Яструб. Яструб – перепелятник. Подовгу літає, виг-лядаючи жертву. Основна їжа – дрібні птахи, добуті в короткій стрімкій гонитві. Відносить жертву на гілку, де общипує та з’їдає її. Живе в лісі або густому чагарнику. Гніздиться на деревах. Самки значно більші від самців. Великий яструб, або тетерев’ятник, полює на межі лісів і високогірних луків. Птахів хижак наздоганяє в польоті, спритно обминаючи дерева. Пищух та інших дрібних ссавців яструб виглядає з укриття на гілці дерева. Обравши зручний момент, він блискавично кидається на жертву.

Як. Високо в горах Тибету живуть яки – великі травоїдні тварини з могутніми рогами. Густа вовна, схожа на довге цупке волосся, захищає їх від холоду, а сильне, мускулясте тіло й міцні ноги чудово пристосовані до переходів через гірські ділянки. Диких яків у природі практично не залишилося. Приручені тварини забезпечують жителів Тибету молоком, м’ясом, вовною, шкірою й служать для перевезення вантажів.


Передрук матеріалів дозволяється і заохочується

При передруці матеріалів посилання на

АДЕО "Легіони Землі" обов’язкове

Адреса: 79071 м.Львів вул.Симоненка 11/60.

Приступа Володимир Петрович. Тел.: (0322) 64-20-89

Інформація для спонсорів та благодійників:

Код ЗКПО 23975402 МФО 325246

Друга ЛФ АКБ “Надра” р/р 26006000360001

Газета поширюється безкоштовно