vchilka.in.ua 1



Волинські медіа у період фінішу виборчих перегонів

(короткий огляд результатів моніторингу за жовтень 2012 р.)


В останній передвиборчий місяць кількість політичної інформації в регіональних медіа Волині збільшилася майже вдвічі. Зокрема, ми виявили 407 публікацій у друкованих ЗМІ, 297 – в інтернет-виданнях, а також відстежили 134 випуски новин в ефірі трьох радіо та 90 випусків на двох місцевих телеканалах. Результати проведеної роботи засвідчили: найбільше матеріалів з ознаками замовності міститься, як і в попередні місяці, в друкованих медіа, найменше – в ефірі місцевих радіо і телебачення. При чому, в інтернет-виданнях таких публікацій вдвічі менше, ніж у друкованих.





Друковані видання

В сукупній кількості політичних новин (407), розміщених у регіональних газетах «Аверс ПРЕС», «Відомості.ua», «Віче-інформ», «Волинь-нова», «Волинська газета», газети «Вісник і Кº», «Луцький замок», «Сім’я і дім», 156 містять виразні ознаки «джинси». Найбільше таких матеріалів, як і в попередні місяці, – у газеті «Вісник і К» (68), найменше – у виданнях «Аверс ПРЕС» і «Відомості.ua» (по 1 публікації). Найпоказовішим виданням у дотриманні професійних стандартів журналістики (в даному випадку – це відмова від «джинси») є обласна газета «Волинь-нова»: серед загальної кількості матеріалів, що стосуються виборчих перегонів (175), ми виявили лише 2, які можна вважати замовними. Що ж до інших видань, то найбільше приховано-рекламних політичних публікацій міститься в газетах «Сім’я і дім» (97%) «Віче-інформ» (77,4%), «Волинська газета» (70%) і «Луцький замок» (58%).

(дані таблиці в кількісному співвідношенні)



Інтернет-видання

В інтернет-виданнях, які підлягали моніторингу («Волинські новини», «Волинська правда», «Волинський інформаційний портал», «ВолиньPost», «Під прицілом», «Перець Волинський»), зафіксовано вдвічі менше матеріалів із ознаками «джинси», аніж у друкованих. При чому, співвідношення загальної кількості новин на виборчу тематику із замовними значно виграє порівняно з друкованими ЗМІ і коливається від 7% до 19%. Лише у виданнях «Волинський інформаційний портал» і «Під прицілом» кількість таких матеріалів більше 40% і 70% відповідно.




(дані таблиці в кількісному співвідношенні)


Електронні ЗМІ

Електронні ЗМІ і надалі залишаються лідерами серед регіональних медіа в дотриманні професійних стандартів: з 224 випусків новин в ефірі телеканалів «Нова Волинь» і ТРК «Аверс» та радіо «Луцьк», «Волинське радіо», радіо «СіД FM» лише 31 повідомлення мало виразні ознаки політичної «джинси». Лідером у поширенні таких матеріалів залишається приватне радіо «СіД FM».




(дані таблиці в кількісному співвідношенні)


Замість підсумку

З одного боку, результати жовтневого моніторингу втішили, оскільки значний розрив між загальною кількістю політичних новин і кількістю замовних зумовлений, здебільшого, їх маркуванням. З іншого боку, видання, які гідно «представили» себе в попередні два місяці виборчої кампанії, в жовтні ніби забули про існування професійних стандартів, і їх сторінки були переповнені «джинсою» (зокрема, це стосується газети «Вісник і Кº»). Прикро також, що жодне видання не містило аналітичної публікації про перебіг виборчого процесу на Волині, що, на нашу думку, могло стати у великій пригоді волинському виборцю.

__________________________

Моніторинг дотримання регіональними медіа професійних стандартів журналістики здійснюється Волинською обласною громадською організацією «Волинський прес-клуб» у рамках проекту «Зроби свій вибір – проголосуй!», підтриманого Посольством США в Україні.