vchilka.in.ua 1 2 3



Методичний посібник

«Взаємозв’язок логопеда та батьків в роботі по закріпленню набутих мовленнєвих навичок»


Виконавець – вчитель-логопед я/с №22

для дітей з вадами зору

Н.В.Азовська

Рецензент – завідувач кафедри дефектології

та основ медицини

Херсонського державного університету,

доцент С.Д.Яковлева


Херсон - 2006

Вступ


Одне з важливих завдань професійної діяльності логопеда дитячого дошкільного навчального закладу є залучення батьків до проведення роботи із закріплення засвоєного на заняттях матеріалу. При цьому необхідно дотримуватись вимог індивідуального підходу до кожної дитини з урахуванням структури дефекту та етапу корекції.

Передумовою ефективного залучення сімейного оточення до корекції звуковимови у дітей є чітко організована взаємодія логопеда з батьками, регулярна постановка перед ними конкретних завдань з наступною перевіркою якості їх виконання.

Підготовлений методичний посібник включає всі необхідні компоненти для організації домашньої роботи вихованців логопедичних груп дошкільних закладів: опис комплексів артикуляційної гімнастики, розробки змісту домашніх завдань за кожною лексичною темою. Матеріал домашніх завдань включає всі необхідні напрямки роботи: закріплення лексичних понять, граматичних категорій, навичок звуковимови, розвиток фонематичних процесів і дрібної моторики. При відборі мовного матеріалу використана художня література:

1. К.Л.Крутій, Н.А.Лопатинська, Н.В.Маковецька «Вчимося мови та розмови»;

2. «Азбукознавство», м.Кіровоград, 1992 р.

3. В.С.Максименко «Барвінковий передзвін», м.Кіровоград, 1994 р.


Зміст

Місяць


Тиждень

Середня група

Старша група

Підготовча група

Вересень

1


Обстеження

2

3

4

«Осінь»

«Дитячий садок». Звук: У

«Осінь»

Буква: А, У

Жовтень

1

«Овочі»

«Сім’я».

Звук: А

«Овочі»

Буква: О, Е

2

«Фрукти»

«Овочі».

Звук: І

«Фрукти»

Буква: И, І

3

«Ліс»

«Фрукти». Звук: О

«Комахи»

Буква: П, Т

4

«Іграшки»

«Осінь»

Звук: П

«Перелітні птахи» Буква: К

Листопад

1

«Одяг»

«Підготовка тварин та птахів до зими»

Звук: П-П’

«Пізня осінь. Гриби. Ягоди»


Буква: М, Х


2

«Взуття»

«Одяг»

Звук: Т

«Свійські тварини та їх дитинчата» Буква: Б

3

«Меблі»

«Взуття»

Звук: Т-Т’

«Осінній одяг, взуття»

Буква: Д

4

«Посуд»

«Частини тіла»

Звук: К

«Дикі тварини та їх дитинчата»

Буква: Н

Грудень

1

«Зима»

«Посуд»

Звук: К-К’

«Зима»

Буква: Л

2

«Зимуючі птахи»

«Продукти харчування»

Звук: М

«Меблі»

Буква: С

3

«Кімнатні рослини»

«Свійські тварини» Звук: И

«Посуд»

Буква: З

4

«Новорічне свято»

«Новорічне свято» Звук: Е

«Новий рік»

Буква: С-З

Січень

1

Різдвяні свята

2

«Свійські птахи»


«Свійські птахи»

Звук: Й

«Свійські тварини та їх дитинчата» Буква: Б-П

3

«Свійські тварини»

«Іграшки»

Звук: Й-Л

«Дикі тварини та їх дитинчата»

Буква: Д-Т

4

«Дикі тварини»

«Зима»

Звук: Х-Х’

«Транспорт»

Буква: Ш

Лютий

1

«Професії» (продавець)

«Зимові забави» Звук: Б

«Професії»

Буква: Ж

2

«Професії» (листоноша)

«Дикі тварини»

Звук: Б-П

«Праця на селі взимку»

Буква: Ш-Ж

3

«Транспорт»

«Зимуючі птахи» Звук: В

«Знаряддя праці» Буква: В

4

«Професії на транспорті»

«Мій дім»

Звук: Д

«Тварини теплих країн»

Буква: Ш-Ж

Березень

1

«Весна»

«Весна»

Звук: Н

«Рання весна»

Буква: Ю

2

«Мамине свято»


«Наші мами»

Звук: Г-К

«Кімнатні рослини»

Буква: З-Ж

3

«Перші весняні квіти»

«Транспорт» (повітряний)

Звук: Г

«Тваринний світ морів та океанів»

Буква: Я

4

«Кімнатні рослини»

«Транспорт» (наземний)

Звук: Д-Г

«Наше місто»

Буква: Л

Квітень

1

«Дикі тварини навесні»

«Перелітні птахи» Звук: Ф

«Домівка-житло» Буква: Р

2

«Свійські тварини навесні»

«Дерева і кущі»

Звук: С

«Іграшки»

Буква: Р

3

«Перелітні птахи»

«Меблі»

Звук: С’

«Квіти»

Буква: Ц

4

«Комахи»

«Комахи»

Звук: Ж

«Свійські птахи» Буква: Ц-С

Травень

1

«Риба»

«Транспорт» (повторення)

Звук: З

«Пізня весна» Буква: Ч

2


«Наше місто»

«Професії»

Звук: Ц

«Свійські птахи» Буква: Ї

3

«Правила дорожнього руху»

«Квіти»

Звук: Ш

«Дикі птахи» Буква: Щ

4

«Літо»

«Літо»

Звук: Ч

«Літо»

Буква: Є



Домашні завдання

для дітей середнього віку

Домашнє завдання № 1

(середня група)

Тема: „Осінь”

  1. Пригадати з дитиною основні прикмети осені.

  2. Дитяча гра „Скажи який? Яка? Яке?”

Небо - ... сонечко - ... пташка - ...

Хмара - ... трава - ... листочок - ...

  1. Вивчити:

1). „Тихо осінь ходить гаєм,

Ліс довкола аж горить.

Ясен листя осипає,

Дуб нахмурений стоїть.

І берізка над потоком

Стала наче молода,

Вітер мовби ненароком

Їй косиці розпліта ”.

2). „Невидимка ходить в гаї,

Всі дерева розглядає”.

(...Осінь)


  1. Обвести по контуру та замалювати:




  1. Додатково:



Домашнє завдання № 2

(середня група)


Тема: „Овочі”

  1. Пригадати з дитиною назви овочів.
  2. Дитяча гра „Один - багато”


помідор - помідори огірок - ...

капуста - ... буряк - ...

морквина - ... кабачок - ...

  1. Вивчити:

1). „Сидить баба на грядках вся закутана в латках”.

(капуста)

2). „Я кругленька, червоненька,

з хвостиком тоненьким.

На городі мене рвуть

І до столу подають”.

(Редиска)

3). Є. Саталкіна

Я в окріп буряк поклала,

А вода плюскоче: - мало!

Додала тоді квасолю,

Цибулину, бараболю ...

  1. Обвести по контуру та замалювати:




  1. Додатково:



Домашнє завдання № 3

(середня група)

Тема: „Фрукти”


  1. Пригадати з дитиною назви фруктів.

  2. Вимови пестливо:

яблуко - яблучко груша - ... персик - ...

слива - ... лимон - ... вишня - ...

  1. Вивчити:

1). М. Петренко

Вирощу солодких груш,

Хочеш їсти –то чому ж?

Ось черешні, вишні теж,

Абрикосу сам зірвеш.

2). „Весною біле,

Літом зелене,

Восени жовте,

Зимою добре”

(Груша)

  1. Обвести по контуру та замалювати:




  1. Додатково:




Домашнє завдання № 4

(середня група)

Тема: „Ліс”


  1. Закріпити з дитиною назви: дерево, стовбур, гілка, кора, листи, коріння, ягоди, плоди.

  2. Гра „Один багато”

гриб - гриби дерево - ... тварина - ...


лист - ... гілка - ... пташка - ...


  1. Вивчити:

1). „В літку в шубі, а взимку - голе”

(Дерево)

2). М. Стельмах

Ми садили ліс у полі –

І дубочки, і тополі,

І осину, і ліщину,

І червону горобину.


  1. Обвести по контуру та замалювати:




  1. Додатково:




Домашнє завдання № 5

(середня група)

Тема: „Іграшки”

  1. Пригадати з дітьми назви іграшок.

  2. Дитяча гра „Скажи яка? Який? Яке?”

лялька - ... м’яч - ... пірамідка - ...

машина - ... кубик - ... ведмедик - ...

  1. Вивчити:

1). „Дерев’яні ці сестрички

мають одяг, черевички.

Але всіх в собі хова

Їх найбільшая сестра”

(Мотрійки)

2). С. Маршак

М’яч

„Мій

Дзвінкий

Веселий

М’яч.

Ти куди

Помчав

Навскач?

Голубий,

Червоний,

Стій!

Не догнать

Тебе,

Прудкий!”

  1. Обвести по контуру та замалювати:




  1. Додатково:




Домашнє завдання № 6

(середня група)

Тема: „Одяг”


  1. Пригадати з дітьми назви одягу та його частини.

  2. Дитяча гра „Один -багато”

шуба - ... майка - ... спідниця - ...

сорочка - ... сарафан - ... футболка - ...

  1. Вивчити:


1). „Подивилися – штани, але обрізані вони”

(Шорти)

2). „Соня шила, вишивала,

Шубку ляльці дошивала.

Шапку, блузку, шаровари.

Шити Маша помагала”.



  1. Обвести по контуру та замалювати:




  1. Додатково:




Домашнє завдання № 7

(середня група)

Тема: „Взуття”

  1. Пригадати з дитиною назви взуття.

  2. Вивчити:

1). „Два братика – вусатика, в обох жовтенькі сорочки,

стоять у кутку, повисовувавши язички”

(Черевички)

2). „Кую, кую чобіток,

Подай, тато, молоток,

Не подаси молоток –

Не підкую чобіток”.

3). Н. Дергач

Швидко одягатись

Наш Петрусь не звик,

Він півдня шукає:

- де мій черевик?



  1. Обвести по контуру та замалювати:




  1. Додатково:




Домашнє завдання № 8

(середня група)

Тема: „Меблі”

  1. Пригадати з дитиною назви меблів.

  2. Дитяча гра „Один - багато”

стіл - ... шафа - ... ліжко - ...

стілець - ... полиця - ... диван - ...

  1. Вивчити:

1). „Чотири брати одним поясом підперезані,

під одним капелюхом стоять”

(Стіл)

2). „Небеса прозорі,

як глибінь ріки.

Падають, як зорі,

З явора листки.

А над полем нитка


Дзвонить, як струна,

Зажурилась квітка –

Чує сніг вона”.

3). Чарівні слова

- Будь ласка, сестричко,

подай рукавички:

Дістала з полички

сестра рукавички.

Знайшла і калоші,

бо в брата Тимоші

хороше словечко

лежить недалечко.


  1. Обвести по контуру та замалювати:




  1. Додатково:




Домашнє завдання № 9

(середня група)

Тема: „Посуд”

  1. Пригадати з дитиною назви посуду.

  2. Дитяча гра „Один - багато”

тарілка - ... сковорідка - ... ложка - ...

чашка - ... каструлі - ... ніж - ...

чайник - ... миска - ... ківш - ...

  1. Вивчити:

1). „Саша не їсть, а людей годує”.

(Ложка)

2). „Біля тіла – вуха, а голови немає”.

(Каструля)

3). „Ати – бати

йшли солдати

Ати – бати

На базар.

Ати – бати

Що купили?

Ати – бати

Самовар?”

4). Є. Саталкіна

На плиті – каструля біла,

В ній водичка закипіла.

- Буль – буль – буль, - вона булькоче,

Що вона сказати хоче?

  1. Обвести по контуру та замалювати:




  1. Додатково:




Домашнє завдання № 10

(середня група)

Тема: „Зима”

  1. Пригадати з дитиною основні ознаки зими.

  2. „Скажи який? Яка? Яке?”

сніг - ... небо - ... хмара - ...

зима - ... сонце - ... лід - ...


  1. Вивчити:

1). „Прийшла до нас бабуся

У білому кожусі,

Поля причепурила,

Пухнастим снігом вкрила.

Вгадайте, хто вона,

Бабуся чепурна?”.

(Зима)

2). Г. Бойко

Морозець, морозець!

Не щипай за щічки.

Теплі валянки у нас,

Шубки й рукавички,

Морозець, морозець!

Плещемо в долоні

У дівчаток і хлоп’ят

Носики червоні

  1. Обвести по контуру та замалювати:




  1. Додатково:




Домашнє завдання № 11

(середня група)


Тема: «Зимуючі птахи»


1. Пригадати з дитиною назви зимуючих птахів.

2. Д/г «Один – багато»

Ворона – ворони Снігур - ………. Синиця - ………..

Сорока - ………. Горобець - ……. Голуб - …………

3. Вивчити:

1) Скоромовка

Хитру сороку спіймати морока,

А на сорок сорок – буде сорок морок!

2) Я ловлю комах, жучків,

Їм маленьких черв’ячків.

В теплий край я не літаю,

Під стріхою хату маю.

Цвірінь – і сів я на хлівець,

А звуть мене – горобець.

4. Обвести по контуру та замалювати:


5. Додатково:

Домашнє завдання № 12

(середня група)


Тема: «Кімнатні рослини»


1. Пригадати з дитиною назви кімнатних рослин

2. Разом з дитиною здійснити догляд за кімнатними рослинами (полив, рихлення ґрунту).

3. Вивчити:

1) В. Лучук

Я вечірньою порою

Полила квітник водою,


Щоб не в’янули гвоздики,

А росли собі великі.

2) Назви кімнатних рослин: бегонія, герань, лимон, бальзамін, Лівія.


4. Обвести по контуру та замалювати:


5. Додатково:


Домашнє завдання № 13

(середня група)

Тема: «Новорічне свято»

1. Пригадати назви новорічних прикрас.

2. Д/г «Скажи який? Яка? Яке?»

Ялинка - ……… Зайченя - ……… Сніговик - ………

Іграшка - ……... Снігуронька - ……… Сніг - ………….

3. Вивчити:

1) П.Воронько

Ялинка

Висока – до самої стелі –

Зелена, струнка, чепурна,

Один лише раз до оселі

Щороку приходить вона.

Її проводжаючи, дітки

Із жалем говорять щоразу:


  • Чому ти, ялинко, так рідко

Приходиш у гості до нас?

2) У святковому залі стоїть, як картинка,

Весела, зелена красуня …….. (ялинка)


4. Обвести по контуру та замалювати:


5. Додатково:

Домашнє завдання № 14

(середня група)

Тема (повторення): «Одяг»

1. Пригадати назви зимового одягу та його деталей.

2. Гра «Скажи лагідно»

Шуба – шубка шапка - ……… кофта - ………..

Шарф - …….. светр - ………. Штани - ………

3. Гр. «Скажи правильно»

(що?) шуба, куртка, шапка, кофта

(чого?) шуби, куртки, …….

(чому?) шубі, куртці,………

(що?) шубу, куртку, ………

(чим?) шубою, курткою, …..

4. Вивчити:

1) «Темна, а не земля, пухнаста, а не сніг, гріє, а не піч» (шуба)

2) «Шило шубку Шурі шило,

Білим шовком шви обшило,

Вийшла шубка прехороша,

Нашій Шурі на порошу»


5. Обвести по контуру та замалювати:

6. Додатково:



Домашнє завдання № 15

(середня група)


Тема (повторення): «Іграшки»

1. Пригадати назви іграшок

2. Гра «Скажи правильно»

Що? – лялька, машина, дзиґа, потяг

Чого? – ляльки, …….

Чому? – ляльці, …….

Що? – ляльку,……….

Чим? – лялькою, …….

3. Гра «Поклич іграшку до себе»

- лялько, дзиго,….. (потяг, літак, дудка, машина, гойдалка, конячка)

4. Вивчити:

1) «Хоч буваю часто битий,

Але зовсім не сердитий.

Я стрибаю, веселюся….

Чи вгадаєте, як звуся? » (м’яч)

2) А.Костецький

Не вгадать тобі нізащо,

Котра з іграшок найкраща!

Добре, відповідь я дам:

Та, яку зробив ти сам!


5. Обвести по контуру та замалювати:


6. Додатково:

Домашнє завдання № 16

(середня група)


Тема: «Новорічне свято»

1. Роздивитись з дитиною новорічні прикраси, вивчити назви.

2. Прикрасити з дитиною ялинку та закріпити прийменники: на, під.

3. Виготувати з дитиною паперову гірлянду.

4. Вивчити:

Ялинка

Висока – до самої стелі –

Зелена, струнка, чепурна,

Один лише раз до оселі

Щороку приходить вона.

Її проводжаючи, дітки

Із жалем говорять щоразу:


  • Чому ти, ялинко, так рідко

Приходиш у гості до нас?

5. Обвести по контуру та замалювати:


6. Додатково:

Домашнє завдання № 17

(середня група)


Тема: «Свійські птахи»

1. Пригадати з дитиною назви свійських пташок

2. Придумати речення із словосполученнями: «маленьке каченя», «білий гусак»

3. Д/г «У кого хто?»


У гуски – гусеня У качки - …….

У курки - ……… У індички - ……

4. Вивчити:

1) «Біла, як сніг, надута, як міх,

Лопатами ходить, а рогом їсть» (гуска)


  1. М. Стельмах

Півень

Є в нас півень молодець,

Роботяга і співець.

Прокидається він вранці,

Узувається в сап’янці

Й на зарядку у садок

Веде всіх своїх діток.

  1. Лічилка

Стоїть півень на току

У червонім чобітку.

Будем півника просити:

- Хода жито молотити.

5. Обвести по контуру та замалювати:


6. Додатково:


Домашнє завдання № 18

(середня група)

Тема: «Свійські тварини»

1. Пригадати з дитиною назви свійських тварин

2. Д/г «Вимови пестливо назву тваринки»

Кішечка, корівонька, ….. (кінь, порося, коза, кріль, собака, осел)

3. Д/г «У кого хто?»

У кішки – кошеня у свині - ….. у кроля - ……..

У собаки – щеня у кози - …… у осла - ………

У коня - …….. у вівці - ……. у верблюда - ……

4. Вивчити:

1) «Сірий, та не вовк,

Довговухий, та не заєць,

З копитами, та не кінь» (осел)

2) Лічилка

Пов’язала кізка хустку

І помчала у капустку.

А ми кізку упізнали

І з капустки геть прогнали.

3) І. Блажкевич

Гавкав у дворі Пушок,

Не на кицю – на сніжок.

Бо сніжок холодним пухом

Впав на носик і на вухо

5. Обвести по контуру та замалювати:


6. Додатково:

Домашнє завдання № 19

( середня група )


Тема: «Дикі тварини»

1. Пригадати з дитиною назви диких тварин


2. Д/г « Один – багато»

вовк - ........... заєць - .......... їжак - ...........

ведмідь - ........... лисиця - .......... білка - ..........

3. Вивчити:

1) «Влітку сіренький, а взимку біленький.

Довгі вуха має, швидко в лісі стрибає» (Заєць)

2) П.Король

«Три лисички, три сестрички

Миють лапки, миють личка.

Не виводить тато-лис

Їх немитими у ліс».

3) «Кожна лисиця свій хвостик хвалить»


4. Обвести по контуру та замалювати:


5. Додатково:

Домашнє завдання № 20

( середня група )


Тема: «Професії» (продавець)

1. Розповісти дитині про те, ким ви працюєте.

2. Відвідати із дитиною магазин. Пояснити процес купівлі та продажу.

3. Закріпити знання та своєчасність використання ввічливих слів при відвідуванні магазину.

4. Пограти з дитиною в гру «Магазин»

5. Вивчити:

1) «Дерево пізнається за плодами, а людина – за ділами.»

2) «Добрий кінь пізнається в їзді, а людина – в труді»

3) «Діло майстра величає.»

4) «Вранці тато з магазину

Приніс дітям пластиліну.

Здивувалася Полина:

- І нащо мені ця глина?...

Пластилін пом’яв Павлусь,

До сестрички посміхнувсь –

І в руках у нього виник,

Мов живий, червоний півник».

6. Обвести по контуру та замалювати:


7. Додатково:

Домашнє завдання № 21

(середня група)


Тема: «Професії» (листоноша)

1. Розповісти дитині про професію листоноші

2. Відвідати поштове відділення. Розповісти про відправку листів

3. Вивчити:

1) Я. Аким

Я-домик, но только совсем без этажный,

Хоть дверца моя заперта не замком.


А просто лизнули ее языком,

Во внутрь никого не пускают без спроса:

Живут там приветы, ответы, вопросы,

Наказы и просьбы, свернувшись лежат,

Марки с печатями их сторожат.

(Письмо)

4. Обвести по контуру та замалювати:


5. Додатково:

Домашнє завдання № 22

(середня група)

Тема: «Мамине свято»

1. Вивчити ім‘я та по-батькові мами та бабусі, ким працюють

2. Придумати речення із словосполученнями:


3. Д/впр “Скажи яка матуся?”

4. Вивчити:


  1. Мати

Мамо моя люба,

Рідна моя мати,

Ти про діти, свої квіти,

Дуже любиш дбати.

Я тебе, сердешна,

Всюди споминаю,

Про твоє я щастя-долю

Господа благаю.

  1. “Найрідніша, наймиліша,

Всіх вона нас пестить, тішить,

Завжди скрізь буває з нами.

Відгадайте, хто це?.... (мама)

5. Обвести по контуру та замалювати:


6. Додатково:

Домашнє завдання № 23

(середня група)

Тема: «Весна»

1. Пригадати з дитиною основні прикмети весни

2. Скласти речення із словосполученнями:


3. Д/впр “Скажи який? Яка? Яке?”

Весна - ……. Хмарка - …….

Небо - …….. Земля - ………

Сонце - ……. Погода - ………

4. Вивчити:

О. Пчілка

До діточок

Годі, діточки, вам спати!….

Час давно вже вам вставати.

Гляньте: сонечко сміється,

В небі жайворонок в’ється,

В’ється, радісно співає, -

Він весну нам сповіщає!

А весна та чарівниця,

Щиро нам несе гостинці,

Пташка, рибка, звір на волі,

Божа бджілка, квіти в полі, -


Всі весною оживають,

Весну красну прославляють.


5. Обвести по контуру та замалювати:


6. Додатково:

Домашнє завдання № 24

(середня група)

Тема: «Транспорт»

1. Пригадати з дитиною назви транспорту

2. Скласти речення із заданим словом:


3. Д/г “Чого багато?”

одна машина три машини багато машин

баржа …… …….

один літак три літака багато літаків

човен ……. ……..

одне колесо три …… багато ……..

4. Вивчити:

Г. Бойко

Ось послухайте, будь ласка,

Ми про себе склали казку,

Як літали в космос я

І мама, сестра моя,

Як татусь купив чудову

Нам ракету іграшкову,

Я сідаю за кермо –

Ми на місяць летимо!

5. Обвести по контуру та замалювати:


6. Додатково:

Домашнє завдання № 25

(середня група)

Тема: «Дикі тварини навесні»

1. Пригадати з дитиною назви диких тварин.

2. Скласти речення із словосполученнями:


3. Д/г «Кого багато?»

Один – заєць, три – зайця, багато – зайців

- вовк, ........ .......

- ведмідь, ......... ........

- лось, ........ .......

Одна – білка, три - .......... , багато - ..........

Одне – вовченя, ....... ........

- зайченя, ....... ........

4. Вивчити:

1) О.Кононенко

Вовк ведмедя розбудив:

- Вже весна, гуляти йди!

Виліз велетень з барлогу –

Вовк втікає в ліс від нього.

2) Скоромовка

«Лис малий і більший лис

По гриби ходили в ліс.

Заздрить білка в лісі лису -

Лис лисички ніс із лісу»

5. Обвести по контуру та замалювати:



6. Додатково:

Домашнє завдання № 26

(середня група)

Тема: “Свійські тварини навесні”


  1. Пригадати з дитиною назви свійських тварин

  2. Скласти речення із словосполученням:

  3. Д/г “Скажи який? Яка?”

Білка - ……. Вовк - ……… їжак - ……..

Ведмідь - …….. олень - ……… заєць - ……..

  1. Вивчити:

  1. М. Познанська

Корова

Ти, корівонько, чому

Все говориш “му” та “му”?

Певне, їсти хочеш, Лиско?

На лужок піди, він близько.

Та гляди, не забувай –

Молочка, корівко, дай!

  1. Скоромовка

“Коза у лузі – лоза у тузі,

Бери лозу, жени козу”

  1. “І мала, і кучерява,

І тихенька, і ласкава.

Має брата баранця,

Називається … (вівця)

  1. Обвести по контуру та замалювати:




  1. Додатково:

Домашнє завдання № 27

(середня група)

Тема: “Перелітні птахи”

  1. Пригадати з дитиною назви перелітних птахів

  2. Скласти речення із заданим словом:

  3. Д/г “Вимови пестливо назву птаха”: ластівочка, лелеченька…..

(шпак, журавель, соловей, жайворонок)

  1. Д/г “Поклич птаха до себе”: сороко, ластівко…..

(лелека, шпак, соловей, журавель)

  1. Вивчити:

  1. П. Воронько

Облітав журавель

Сто морів, сто земель.

Облітав, обходив,

Ноги, крила натрудив.

Ми спитали журавля:

- Де найкращая земля?

Журавель відповідає:

- Краще рідної – немає!

2) О. Кононенко


Журавель шукає броду –

Жабенятко – скік у воду.

Жук до жаб: “Жу – жу – жу!

Журавлеві розкажу!”


  1. Обвести по контуру та замалювати:




  1. Додатково:

Домашнє завдання № 28

(середня група)

Тема: “Комахи”

  1. Пригадати з дитиною назви комах

  2. Скласти речення із заданим словосполученням:

  3. Д/г „Скажи який? Яка? Яке?”

Мураха - ......... метелик - ............ павук - .........

Бджола - ......... коник - ............. жук - ..........

  1. Вивчити:

1) „Жук гуде для їжака:

же – жі – жа, же – жі – жа,

Ти, їжаче, не тужи,

Жо – жу – жи, жо – жу – жи”

2) „Я з метеликом дружу

В зеленому лузі.

Не боїться він мене,

Сіда на картузик.

Лиш прийду я на лужок,

Здалеку радіє,

Мов ромашка у траві,

Крильцями біліє.”

5. Обвести по контуру та замалювати:


6. Додатково:

Домашнє завдання № 29

(середня група)

Тема: «Риби»

1. Пригадати з дитиною назви риб

2. Скласти речення із заданим словом:

3. Д/г «Скажи лагідно»

Сом - …….. Щука - …….

Лящ - ……. Карась - …….

4. Вивчити:

1) «Рак ранесенько проснувся,

В черевики гарні взувся.

І без тата, і без мами

Прогулявся між корчами.

Срібна рибка пропливала.

Вона рака не впізнала.

Рак розсердився, роззувся

І додому повернувся.»

2) «В ямі не спиться вусатому сому,

Вусатому сому сумно самому»

5. Обвести по контуру та замалювати:

6. Додатково:


Домашнє завдання № 30

(середня група)

Тема: “Наше місто”

1. Вивчити з дитиною назву нашого міста та домашню адресу

2. Скласти речення із заданим словом:

3. Д/г „Скажи навпаки”

великий - ....... широкий - ........ новий - .........

брудний - ....... товстий - ......... високий - ........

4. Вивчити:

П. Воронько

Облітав журавель

Сто морів, сто земель,

Облітав, обходив.

Крила, ноги натрудив.

Ми спитали журавля:

- Де найкращая земля?

Журавель відповідає:

- Краще рідної немає!

5. Обвести по контуру та замалювати:


6. Додатково:

Домашнє завдання № 31

(середня група)

Тема: “Частини доби”

1. Пригадати з дитиною назви частин доби

2. Дати відповідь на запитання:

1) Що ми робимо вранці?

2) Що ми робимо вдень?

3) Що ми робимо ввечері?

3. Скласти речення із заданим словосполученням:

4. Вивчити:

1) Т.Г.Шевченко

Сім’я вечеря коло хати,

Вечірня зіронька встає.

Дочка вечерять подає,

А мати хоче научати,

Так соловейко не дає.

2) „Рожевий ранок розбудив

ромашку, рибку і Русланку,

а навкруги багато див!

Вставайте! Доброго вам ранку!

5. Обвести по контуру та замалювати:


6. Додатково:


Домашні завдання

для дітей старшого віку

Домашнє завдання № 1

(старша група)

Тема: „Осінь”


  1. Пригадати професії людей, які працюють у дитячому садку.

  2. Пригадати слова із звуком „У”
  3. Звуковий аналіз:





  1. Вивчити:

1). „Звук – це те, що ми чуємо і вимовляємо”.

2). „Уранці йдуть учитись учні.

Учителька у школі жде.

Улянці нашій аж незручно:

Чому ж вона туди не йде? ...”.


3). „Його діти добре знають

і дорослі поважають...

Він виховує малят,

Що прийшли в дитячий сад.”

(Вихователь)

5. Обвести по контуру та замалювати:


6 .Додатково:


Домашнє завдання № 2

(старша група)

Тема: „Осінь”

  1. Вивчити свою домашню адресу.

  2. Пригадати слова із звуком „А”.

  3. Дитяча гра „Скажи лагідно”:

Мати - ... дід - ... брат - ...

Тато - ... бабуся - ... сестра - ...


  1. Звуковий аналіз:




  1. Вивчити:

1) „Хто найбільше із усіх

Любить нас, дітей малих?

Хто про нас найбільше дбає,

Хто нас щиро доглядає?

Хто, скажи, маленький брате”.

(Мати)

2) „Автобус їде по алеї,

акація цвіте в садку,

а ми, зібравшися під нею,

абетку вивчимо легку”.

3) Т.Г.Шевченко

„Сім’я вечеря коло хати,

Вечірня зіронька встає.

Дочка вечеряти подає,

А мати хоче научити,

Так соловейко не дає”.

4). „Добрі діти – батькам вінець”.

5. Обвести по контуру та замалювати:



  1. Додатково:



Домашнє завдання № 3

(старша група)

Тема: „Овочі”

1. Пригадати назви овочів.


  1. Скажи правильно.

Що? – буряк, капуста, картопля, цибуля.

Чого? – буряка, ...

Чому? – буряком, ...

Чим? – буряком, ...

  1. Пригадати слова із звуком [ і ].

  2. Звуковий аналіз:




  1. Вивчити:



1). „Слова – це назви предметів, які нас оточують”.

2). „Сидить дівчина в коморі, а коса її надворі”.

(морква)

3). „Я кругленька, червоненька,

З хвостиком тоненьким

На городі мене рвуть

І до столу подають”

(Редиска)

4) „Івасик іграшками грався,

А по двору ішов індик

Івась побачив і замешкався

І від індика в дім утік”.

5) „Мусій, мусій, муку сій.

Печи паляниці,

Клади на полиці”.

6. Обвести по контуру та замалювати:


7. Додатково:


Домашнє завдання № 4

(старша група)

Тема: „Фрукти”

  1. Пригадати назви фруктів.

  2. Дитяча гра „Вимови пестливо”.

Яблуко – яблучко слива - ... персик - ...

Вишня - ... лимон - ... груша - ...

  1. Пригадати слова із звуком „О”.

  2. Звуко–буквений аналіз:




  1. Вивчити:

1). „Звук – це те, що ми чуємо та вимовляємо”.

2). „Маленькі плоди, мов сережки повисли.

Червоні – солодкі, зелені – ще кислі”.

(Вишні)

3). „Синій мундир, жовта, підкладка,

а всередині солодка”.

(Слива)

4). „Оля, Толя і Марина

Обірвали всю ожину.

Поприносили до додому

Лиш по кошику пустому.


„Де ожина?” – їх спитали.

А ми її поз’їдали!”.

5). „Окраса збирає, а весна з’їдає”.

6. Обвести по контуру та замалювати:


7 .Додатково:


Домашнє завдання № 5

(старша група)

Тема: „Осінь”


  1. Пригадати основні ознаки осені.

  2. Скласти речення із словом „осінь”.

  3. Скажи правильно.

Що? – вітер, сонце, дощ, листопад

Чого? – вітру, ...

Чим? – вітром, ...

  1. Пригадати слова із звуком „П”.

  2. Звуковий аналіз:




  1. Вивчити:

1). „У садку, у гаях блукає,

жовті шати одягає.

Золотисту стелить постіль,

Жде сестрицю білу в гості”.

(Осінь)

2). Д.Павличко

Осінь

Небеса прозорі,

Мов глибінь ріки.

Падають, як зорі

З явора листки.

А над полем нитка

Дзвенить, як струна.

Зажурилась квітка –

Чує сніг вона.

3). „Пильно поле пильнували –

перепелів полювали”.

4). „Під лежачій камінь і вода не тече”.

5). „Праця має гіркий корінь, та солодкий плід”.

7. Обвести по контуру та замалювати:


8. Додатково:


Домашнє завдання № 6

(старша група)

Тема: „Підготовка тварин та птахів до зими”

  1. Пригадати назви диких тварин та птахів.

  2. Дитяча вправа „Скажи який? Яка?”.

Їжак - ... сова - ... вовк - ... ведмідь - ...

Лисиця - ... ворона - ... горобець - ... олень - ...
  1. Пригадати слова із звуками [П], [Пь].


  2. Звуковий аналіз:




  1. Скласти речення із словосполученнями:

„турботлива білка”, „заклопотаний їжак”.

  1. Вивчити:

1). „Маленький хлопчик у сірій свитині

По дворах стрибає, крихти збирає”.

(Горобець)

2). „В мене шубка з колючок,

В мене сіра спинка.

Ніс, як чорний п’ятачок

Очі – намистинки”.

(Їжак)

3). „Павло полов поле,

Піймав перепела в полі”.

4). „Пугач хвалиться пінгвіну:

- Півень дав мені пір’їну.

Причеплю, причепурюся.”

7. Обвести по контуру та замалювати:


8. Додатково:


Домашнє завдання № 7

(старша група)

Тема: „Одяг”

  1. Пригадати слова із звуком [Т].

  2. Звуковий аналіз:




  1. Придумати речення із словами: „плаття”, „пальто”.

  2. Пригадати назви одягу.

  3. „Один - багато”

  4. Вивчити:

1). „Звук – це те, що ми чуємо і вимовляємо”.

2). „Уранці йдуть учитись учні.

Учителька у школі жде.

Улянці нашій аж незручно:

Чому ж вона туди не йде? ...”.

3). „Його діти добре знають

і дорослі поважають...

Він виховує малят,

Що прийшли в дитячий сад.”

(Вихователь)

7. Обвести по контуру та замалювати:


8. Додатково:


Домашнє завдання № 8

(старша група)

Тема: „Взуття”

  1. Пригадати слова із звуком [Т], [Ть].

  2. Звуковий аналіз:


  1. Пригадати назви взуття.

  2. Скажи правильно:

(Що?) – кросівки, чоботи, туфлі

(Чого?) – кросівок, ...

(Чому?) – кросівкам, ...

(Чим?) – кросівками ...

  1. Вивчити:

1). „Ми гріємо ноги і ходимо тільки по кімнаті”.

(Капці)

2). „Вдень з ногами, а в ночі без ніг”.

(Чоботи)

3). „Ченчик, ченчик невеличкий,

На ченчику черевички”.

4). „Тяжко тому жить, хто не хоче робить”.

5). „Кіт котив коток по току.

Коток накотився на лапу коту

Котик заплакав і з току утік.

Не потикайся, котусю, на тік”.

6. Обвести по контуру та замалювати:


7. Додатково:


Домашнє завдання № 9

(старша група)

Тема: „Частини тіла. Гігієна”.

        1. Пригадати слова із звуком [К].

2. Звуковий аналіз:


  1. Пригадати речення із словами: “рука”, “око”, “хлопчик”.

  2. “Скажи – навпаки”

високий - ... тонкий - ..... здоровий - .....

чистий - ... великий - ... добрий - .....

  1. Пригадати назви частин тіла.

  2. Провести з дитиною бесіду про гігієнічні норми.

  3. Вивчити:

1). „Качки край копанки клопочуть,

Качаток кличуть під комиш

Кача впіймати кішка хоче.

Катруся киці каже: - Киш!”.

2). „Скочив котик на курник –

В курнику здійнявся крик”.

3). “Через гірку живуть, один одного не бачать”.

(очі)

4). “Якби ти його не мав,

То нічого б не сказав”.

(язик)

5). “Мила митися не вміла,


Мила мило з рук не змила”.


  1. Обвести по контуру та замалювати:




  1. Додатково:



Домашнє завдання № 10

(старша група)

Тема: „Посуд”.

  1. Пригадати слова із звуком [К], [Кь].

  2. Звуковий аналіз:




  1. Пригадати речення з 2 – х та 3 – х слів із словом “посуд”.

  2. Пригадати назви посуду.

  3. Дитяча гра “Чого багато?”

Одна – склянка, три – склянки, багато – склянок;

виделка, три - .. . , багато - ...

Один – ніж, три – ножа, багато – ножів

глечик, три - .... , багато - ....

Одне – блюдце, три – блюдця, багато – блюдець

морозиво, три - ... , багато - ....

  1. Вивчити

1). „Сама не їсть, а людей годує” (Ложка).

2). „Що за посудина, в якій зберігається цукор?” (Цукорниця).

3). Лічилка

“Раз, два, три, чотири.

  • А де були?

  • На квартирі.

  • А що робили?

  • Чай пили,

  • Чашки били,

  • На полиці становили.”

4). “Кінь катає дітлахів,

Кіт Мурко ковбаску з’їв.

Квохче квочка: - ко – ко – ко!

Кинь ці витівки, Мурко!”.

  1. Обвести по контуру та замалювати:




  1. Додатково:

Домашнє завдання № 11

(старша група)

Тема: «Продукти харчування»

Звуки: М, МЬ

1. Пригадати з дитиною назви продуктів харчування

2. Відвідати з дитиною продуктовий магазин, розповісти про розподіл по відділам.


3. Д/г «Який на смак?»

Цукор - …….. Морозиво - ………. Печиво - ………..

Лимон - …….. Молоко - ………… Яблуко - ………..

4. Пригадати слова із звуками М, МЬ

5. Звуковий аналіз. Дати характеристику, назвати 1-й, 2-й….. звуки.


6. Вивчити:

1) Скоромовка

Бабин біб розцвів у дощ,

Буде бабі біб у борщ.

2) С.Шушкевич

Наша мати стіл накрила,

Напекла і наварила

Стільки страв смачних,

Що й не з’їсти їх усіх!

Залишилось ще на ранок –

Із вечері на сніданок.

3) Мавпенятко мовить: - Мамо,

Масла, моркви, маку мало.

Миска, мамочко, мілка,

Мало містить молока.

4) Маленька правда всі неправди переважить.

7. Обвести по контуру та замалювати:


8. Додатково:


Домашнє завдання № 12

(старша група)

Тема: «Свійські тварини»

Звук: И

1. Пригадати назви свійських тварин

2. Д/г «Скажи правильно»

(хто?) кішка, собака, корова, кінь

(кого?) кішки, собаки, ……….

(кому?) кішці, собаці, ……….

(ким?) кішкою, собакою, ……..

3. Пригадати слова із звуком «И»

4. Звуковий аналіз. Дати характеристику звуків, назвати 1-й, 2-й, …… звуки.


5. Придумати речення із словосполученнями:

«велика собака», «швидкий кінь».

6. Вивчити:

1) Скоромовка

Лили, лили, лили,

Пили, пили, пили,

Лили, лили діти.

Пили, пили квіти.

Виростали квіти.

Виростали діти.

2) Скоромовка

Для мишки немає звіра,

Страшнішого від кішки.

3) Кроленята

Сірі, білі, ще й пухнасті,

Є на фермі кроленята.

Я для них несу травичку,


З будяків зелену гичку,

Ще й з капусти качани,

Щоб скоріш росли вони.

7. Обвести по контуру та замалювати:


8. Додатково:


Домашнє завдання № 13

(старша група)

Тема: «Свійські птахи»

Звук: Й

1. Пригадати з дитиною назви свійських пташок

2. Д/г «У кого хто?»

У гуски – гусеня У індички - ……..

У курки - ……… У качки - ………..

3. Скласти речення із словами: «каченя», «курча», «індик».

4. Пригадати слова із звуком «Й»

5. Звуковий аналіз. Дати характеристику, назвати 1-й, 2-й, ….. звуки.

6. Вивчити:

1) Лічилка

Ходить качка на гніздечко,

Золоті несе яєчка.

Скільки їх там, відгадай,

Раз, два, три – утікай!

2) Н.Забіла

Качки край копанки клопочуть,

Качаток кличуть під комиш,

Кача впіймати кішка хоче,

Катруся кішці каже: - Киш!

3) Потішка

Йосип чемний і серйозний.

Скільки в нього світлих мрій!

В небо лине паперовий,

Кольоровий, дивний змій.

7. Обвести по контуру та замалювати:


8. Додатково:

Домашнє завдання № 14

(старша група)

Тема: «Іграшки»

Звук: Й – Л

1. Пригадати слова із звуком Й.

2. Звуковий аналіз (дати характеристику): Й ЙДИ ЙОД

3. Пригадати назви іграшок

4. Гра «Чого багато?»

Один літак три літака багато літаків

Потяг …….. ……….

Прапорець …….. ……….

Човник …….. ……….

М’яч …….. ……….

Одна лялька три ляльки багато ляльок

Машина ……… ……….

Дзиґа ……… ……….

Конячка ……… ……….

5. Вивчити:

1) Йосип чемний і серйозний.


Скільки в нього світлих мрій!

В небо лине паперовий,

Кольоровий, дивний змій.

2) Лічилка

Сірий зайчик вирвав травку

І поклав її на лавку.

Хто травичку цю візьме,

Той зовсім від нас піде.

3) Скоромовка

Бігла лялька

Коло ковалька

В семи кожухах,

В трьох капелюхах,

В небо гляділа –

Злетіти хотіла.

6. Обвести по контуру та замалювати:


7. Додатково:

Домашнє завдання № 15

(старша група)

Тема: «Новий рік»

Звук: Е

1. Пригадати слова із звуком (Е)

2. Звуковий аналіз (дати характеристику звука, назвати 1-й, 2-й, 3-й звуки)

Е МЕ ЕМУ


3. Роздивитись з дитиною новорічні прикраси.

4. Прикрасити з дитиною ялинку, закріпити прийменники – на, під.

5. Скласти речення із словами «ескімо», «метро».

6. Вивчити:

1) Скоромовка

Під землею тягне кріт

До ведмедя в хатку дріт,

Щоб весною у барліг

Подзвонити зайчик міг.

2) Н.Забіла

Електрику містам і селам

Електростанції дають.

Колгоспники гуртом веселим

На елеватор хліб везуть.

3) П.Воронько

Ялинка

Сива матінка зима

Молоду яличку

Одягла крадькома

В снігову спідничку.

Бо зелене убрання

До лиця ялинкам.

У своєму вбранні

Юні ялинята

Дуже юні, осяйні

В новорічні свята.

7. Обвести по контуру та замалювати:


8. Додатково:

Домашнє завдання № 16

(старша група)

Тема (повторення): «Посуд»

Звук: К – КЬ

1. Пригадати назви посуду


2. Д/г «Скажи правильно»

Що? – тарілка, ніж, ложка, чашка.

Чого? – тарілки, …….

Чому? – тарілці, …….

Чим? – тарілкою, …….

3. Пригадати слова із звуками К, КЬ.

4. Звуковий аналіз (дати характеристику звуків, назвати 1-й, 2-й, 3-й звуки)

КА КІ КІТ КУТ


5. Пригадати посуд, в назві якого є звук К. Визначити місце звука у слові.

6. Вивчити:

1) Скоромовка

Ой був собі коточок,

Украв солі клубочок

Та й сховався у куточок..

2) Прислів’я

«Красива земля - насолода, хороша людина – щастя народу»

«Красота без мудрості, ніби квітка в болоті»

3) Загадка

«То холодним, то гарячим

Вдома кожен мене бачив,

І співаю я від жару,

І пускаю з носа пару» (чайник)

7. Обвести по контуру та замалювати:


8. Додатково:

Домашнє завдання № 17

(старша група)

Тема: «Зима»

Звук: Х – Х’

1. Пригадати з дитиною основні прикмети зими.

2. Скласти речення із словосполученнями: «холодна зима», «багато снігу»

3. Пригадати слова із звуками Х – Х’

4. Звуковий аналіз:


5. Вивчити:

1) Н. Забіла

Зимові пісеньки

Одяглися люди в шуби,

Натопили тепло в груби,

Білки гріються в дуплі,

Миші в норах у землі.

Сплять ведмеді в теплих лігвах,

Сосни в інею застигли.

І під кригою на дні

Сплять у річці окуні.

А під снігом в підземеллі,

В земляній м’якій постелі,

Де немає світла дня

Причаїлося зерня.

Там не холодно зернинці,

Спить вона мов на перинці,

Й тихо снить хороші сни

Про веселі дні весни.


2) Н. Забіла

Хоч хвилі ходять і хлюпочуть,

Хоробрі наші хлопчаки

В човні хиткому їхати хочуть –

Вони хороші моряки

6. Обвести по контуру та замалювати:


7. Додатково:

Домашнє завдання № 18

(старша група)

Тема: «Зимові забави»

Звук: Б – Б’

1. Пригадати з дитиною назви зимових ігор та забав

2. Пригадати слова із звуками Б – Б’

3. Придумати речення із заданим словом (санчата, лижі, ковзани, сніжки, сніговик)

4. Звуковий аналіз:


5. Вивчити:

1) Скоромовка

Бабин біб розцвів у дощ,

Буде бабі біб у борщ.

2) Потішка

В Богдани біла намистинка,

Блищить на сонечку вона.

А у Бориса і Богдана

Намиста білого нема.

3) В. Підпалий

Зимовий бір

Забрів у сніг,

Втомився, ліг,

Та й спить пухкими снами –

Зимовий бір,

Мов чорний звір

Зі срібними рогами…

6. Обвести по контуру та замалювати:


7. Додатково:

Домашнє завдання № 19

( старша група )

Тема: «Дикі тварини»

Звуки: Б – П

1. Пригадати з дитиною назви диких тварин

2. Гра «Хто у кого?»

у білки – білченя у вовчиці - ...............

у зайчихи - ............ у ведмедиці - ..............

3. Пригадати слова із звуками Б, П

4. Звуковий аналіз:


5. Скласти речення із словосполученням:

6. Вивчити:

1) Скоромовка

«Лис малий і більший ліс

По гриби ходили в ліс.

Заздрить білка в лісі лису –

Лис лисички ніс із лісу».

2) Г. Чубач

«Вітер в лісі повиває,


Він стару вербу гойдає.

Вибіг вовчик на поляну,

І на вітер косо глянув.

Вітер вовчика злякався

І в дупло верби сховався».

7. Обвести по контуру та замалювати:


8. Додатково:

Домашнє завдання № 20

( старша група )


Тема: «Зимуючі птахи»

Звуки: В – В’

1. Пригадати з дитиною назви зимуючих птахів

2. Д/г «Один – багато»

ворона - ........... голуб - ........... снігур - ...........

дятел - ........... горобець - .......... синиця - ...........

3. Розповісти про пташку (............................)

Схема: назва колір форма розмір частини чим харчується де живе користь

4. Пригадати слова із звуками В – В’

5. Звуковий аналіз:


6. Вивчити:

1) П. Сорока

Ранковий обід

Дятел стукає: - Тук – тук!

- Хто це там? – пита барсук.

- Це, - сказав поважно лев, -

Добрий лікар всіх дерев.

2) Скоромовка

«Вранці вівцям вовни віз вовк,

Вмостившись у возі, віз»

7. Обвести по контуру та замалювати:


8. Додатково:

Домашнє завдання № 21

(старша група)

Тема: «Мій дім»

Звук: Д – Д’

1. Здійсніти невеличку екскурсію по квартирі (будинку), пригадати назви кімнат.

2. Закріпити назви частин будинку

3. Пригадати слова із звуками Д – Д’

4. Звуковий аналіз:


5. Вивчити:

1) „Дятел дерево довбав,

Дощик дятла не дістав.

У дуплі у дятла дім.

Дятленятам добре в нім,

В дерев’янім.”

2) „Дим від дому у долину

За єдину мить долинув.

Поки ми зійдем в долину,

Там уже не буде диму.”

6. Обвести по контуру та замалювати:


7. Додатково:

Домашнє завдання № 22

(старша група)

Тема: «Наші мами»

Звуки: Д – Т

1. Скласти розповідь на тему: “Як я допомагаю матусі”

2. Пригадати слова із звуками Д, Т

3. Д/впр “Скажи лагідно”

мама - .......... донька - ..........

бабуся - ........... тітка - ...........

4. Звуковий аналіз слів:


5. Вивчити:


  1. І. Січовик



следующая страница >>